A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський ліцей №1
Жашківської міської ради Черкаської області

Zhashkiv Lyceum 1 of Zhashkiv City Council of Cherkasy Region

Методична робота у Жашківській спеціалізованій школі №1

Дата: 20.01.2022 12:35
Кількість переглядів: 68

У Жашківській спеціалізовані й школі №1  визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із взаємопов’язаних і взаємодіючих елементів: педагогічна рада, яка визначає основні напрямки і завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи; предметні методичні комісії; творчі групи вчителів з певних проблем освітнього процесу.

Планування методичної роботи відображено у річному плані роботи школи і здійснюється на підставі аналізу діяльності педагогічного колективу за попередній навчальний рік.

На початку навчального року в школі видається наказ про організацію методичної роботи, в якому визначається головна методична проблема школи, охоплення всіх педагогічних працівників різними формами методичного навчання тощо.

Пріоритетним завданням науково-методичної роботи в школі є підготовка вчителів до прийняття та реалізації цілей шкільної освіти.

Головна мета:

- забезпечення сучасної якості освіти на основі формування ключових компетенцій особистості, визначених державними стандартами, через створення освітнього простору, реалізацію індивідуалізації навчання, розвитку та соціалізації особистості.

- створення атмосфери турботи й підтримки учнів, яка сприяла б розвитку їхніх можливостей, задовольняла їхні інтелектуальні, емоційні й соціальні потреби.

Аналізуючи методичну роботу в школі за останні роки, слід зазначити, що оскільки освітній процес є тривалим і змінюється відповідно до економічних, політичних та соціально - педагогічних умов у країні, з часом відбулися зміни у змісті, структурі, формах методичної роботи, що були обумовлені соціальними запитами, новими досягненнями науки і культури, а також наповненням науково-методичної, матеріально-технічної бази школи.

У процесі методичної роботи пріоритетними вважаються такі питання:

- вивчення та аналіз основних освітніх нормативних документів, програм, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм та методів організації освітнього процесу;

- ознайомлення, вивчення та використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду;

- розвиток ініціативи й творчості, новаторських пошуків педагогів;

- сприяння самоосвітній фаховій діяльності педагога з метою безперервного підвищення власної кваліфікації та педагогічної майстерності;

- підготовка та проведення заходів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, надання практичної методичної допомоги педагогам в оволодінні сучасними методами навчання та виховання;

- організація якісного забезпечення освітнього процесу;

- проведення шкільних конкурсів та виставок творчих робіт учнів, участь у місцевих та обласних заходах, спрямованих на самореалізацію обдарованих учнів;

- забезпечення роботи гуртків, індивідуальних занять з метою розвитку творчих можливостей учнів;

- підготовка учнів до участі у ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін;

Протягом 2020-2022 років  робота педагогічного колективу школи була спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми «Формування успішної особистості засобами інноваційних технологій».

Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги вчителям у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок, вмінь. Для підвищення ефективності функціонування системи науково-методичної роботи у навчальному закладі при плануванні роботи враховувалися вимоги, які випливають з об’єктивних закономірностей процесів підвищення професійної компетентності вчителів:

- практична спрямованість;

- науковість;

- конкретність;

- систематичність та системність;

- оперативність;

- оптимальне поєднання різних сучасних форм та методів роботи.

Планування науково-методичної роботи будується на основі діагностики (аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогів, їхніх потреб та пропозицій). Моделювання динамічної структури, змісту й форм науково-методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу, освітніх потреб суспільства, науково-методичної проблеми школи.

У методичній роботі враховано індивідуальні, групові та загальношкільні форми роботи.

Індивідуальні форми роботи:

- наставництво;

- самоосвіта;

- індивідуальні консультації, співбесіди;

- творчі звіти;

- практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, в позакласній роботі;

- висвітлення в фахових виданнях передового педагогічного досвіду.

Групові форми роботи:

- предметні методичні осередки;

- творчі групи;

- семінари;

- «школа молодого вчителя»;

Загальношкільні форми роботи:

- педради;

- інструктивно-методичні наради;

- методичні виставки;

- предметні тижні;

- науково-практичні конференції;

- педагогічні читання;

- педагогічні зустрічі;

- дні відкритих дверей;

- «круглий стіл».

Шляхи формування та удосконалення професійної компетентності учителя.

1. Розуміння вчителем своєї індивідуальної сутності, потреба мати свій власний стиль професійної діяльності і бути конкурентно-здатним у сучасних соціально-економічних умовах, пошук оптимальних особисто для нього педагогічних технологій.

2. Проведення самодослідження та обґрунтування для себе стратегії та тактики саморозвитку.

3. Створення особистої позитивної «я-концепції», інноваційний підхід до удосконалення професійної компетентності як у курсовий, так і між курсовий період, рефлексія і аналіз власної діяльності.

4. Цілеспрямована систематична робота над методичною темою.

5. Кооперативна професійна взаємодія з колегами.

6. Підтримка професійної адаптації молодого вчителя.

Вдосконалення професійної майстерності вчителів – провідна мета діяльності предметних методичних осередків, які організовують свою діяльність згідно Положення про методичну раду школи.

В школі створені такі методичні осередки:

Назва методичного осередку

Керівник

         Предмети

1.

МО учителів іноземної мови

Білянівська Л.А.–

Іноземні мови

2.

МО учителів суспільно-гуманітарного циклу

Віштак С.М.

Українська мова, література, зарубіжна література, історія України, всесвітня історія, правознавство

3.

МО учителів математичного циклу

Ігнатова Т.В.

Математика,  інформатика

4.

МО учителів природничого циклу

Дуб О.П.

Біологія, хімія, географія, фізика, основи здоров’я

5.

МО учителів загально-технічних дисциплін та    викладання предметів мистецької освітньої галузі

Деркач Т.О.

Фізична культура, мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання

6.

МО учителів початкових класів

Коваль Л. А.

Початкові класи, вихователі ГПД

7.

МО працівників, які здійснюють соціально-психологічний супровід дітей з ООП

Колодій Н.В.

Учитель-логопед, практичний психолог, соціальний педагог

 

 

 

Діяльність предметних методичних осередків спрямована на удосконалення процесу навчання та виховання учнів, впровадження в освітній процес сучасних засобів навчання, застосування нових інформаційних технологій, апробацію інноваційних методів навчання, вивчення системи міжпредметних зв’язків та особистісно – зорієнтованого навчання, розвитку творчих здібностей учнів, на реалізацію загальної методичної теми.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень