Це не майбутнє. STEM — це теперішнє заради майбутнього.
На виконання п.4.1. плану роботи КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» та навчально - тренінговий центр SТЕM - освіти 18-22.04.2022 р. проводить регіональний науково-методичний STEM-тиждень «Освітні можливості для майбутнього». Захід реалізується в рамках Європейських SТЕM – подій та з метою об’єднання інтелектуальних зусиль педагогічного загалу області в аспекті реалізації SТЕM - орієнтованого підходу, висвітлення проблематики з питань розвитку напрямів SТЕM - освіти в регіоні, формування освітнього SТЕM - середовища з використанням інноваційних технологій, засобів та моделей освіти.
Завдання STEM-освіти початкової школи: створювати попередні умови для розвитку інтересу в учнів до природничих і технічних дисциплін. Любов до виконання роботи, отримання реального результату є основою розвитку інтересу учнів до навчання. Уроки STEM – дуже розважальні і динамічні, що не дає дітям нудьгувати. Вони не помічають, як проходить час на заняттях, а також зовсім не втомлюються. Будуючи машини, мости, хмарочоси, вони проявляють все більший інтерес до науки і техніки.
Учителі початкових класів Герасимчук Т.М. та Коваль Л.А. 18 квітня взяли участь у заході «Наука – це цікаво», де з колегами Черкащини поділилися власним досвідом "Впровадження елементів STEM-освіти на уроках інтегрованого курсу "Я пізнаю світ". Учні 3-В класу та 4-В класу досліджували таємниці Всесвіту, створювали макети космічних ракет, виготовляли моделі Сонячної системи, дослідницькі космічні лабораторії; фантазували на тему космічних прибульців, спостерігали за проростанням насіння рослин з доступом та без доступу повітря, з конструктора Lego створювали різноманітні станції, фантастичні космічні місяцеходи та інопланетні кораблі.
Дані класи навчаються за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України» і тому уроки «Я пізнаю світ» безпосередньо включають в себе інтеграцію предметів, на основі яких і розгортається навчальний процес. Це математично – природничий курс, який насамперед і включає STEM - освіту. Біологія, географія, фізика, хімія, математика – це ті предмети, на яких діти мають можливість спостерігати, досліджувати, створювати, розвивають логічне мислення та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками. Сонячні, вітрові електростанції, електричне поле, дифузія, електризація, молекули… Всі ці поняття діти намагаються застосовувати практично, виконуючи міні-проєкти, створюючи прототипи реального. Таким чином учні вирішують певні проблеми, доходячи до поставленої мети. Для дітей це і радість, і перемога. Після кожної перемоги вони стають впевненішими у своїх силах. І тому саме STEM-навчання дозволить зміцнити та вирішити найбільш актуальні проблеми майбутнього, це спосіб допомогти сьогоднішнім дітям завтра стати новаторами, цілеспрямованими, творчими і надійними ланками команди, суспільства, країни. Така система освіти вчить жити в реальному швидкозмінному світі, вміти реагувати на зміни, критично мислити, бути творчою особистістю.
Дякуємо Тетяні Миколаївні та Ларисі Анатоліївні за презентовані роботи, вони заслуговують на особливу похвалу. Творіть, навчайте, досліджуйте заради майбутнього нашої країни. Все буде УКРАЇНА!
Інформацію підготувала заступник директора з навчально-виховної роботи Пришлюк Алла Василівна.