A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський ліцей №1
Жашківської міської ради Черкаської області

Zhashkiv Lyceum 1 of Zhashkiv City Council of Cherkasy Region

STEM – проєкт « Будиночок для синичок»

Дата: 01.11.2023 10:09
Кількість переглядів: 149

 

Аналізуючи глобальні тренди інноваційної освіти , можна зазначити , що сьогодні продуктивним напрямом у навчальному процесі є впровадження та реалізація STEM – освіти.

STEM – освіта – це комплексний міждисциплінарний підхід , який поєднує в собі природничі науки з технологічними, інженерію і математику із проекцією на життя, де всі предмети взаємопов'язані й інтегровані в єдине ціле.

Мета STEM – освіти полягає у цілеспрямованому створенні зв'язків зі школою і соціальними практиками, між навчальним процесом і цілим світом в аспекті розвитку природних здібностей дитини, рівень яких визначатиме її успішну реалізацію як під час навчання , так і поза школою.

Учень не просто вчиться генерувати цікаві ідеї, але й відразу втілює їх у життя, навчається планувати свою діяльність , виходячи з поставленого завдання і наявних ресурсів, що обов'язково стане йому в пригоді в реальному житті. Залучення в STEM може підтримати не лише розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника, а й сприяти кращій соціалізації особистості, тому що розвиває такі навички як : співробітництво, творчість, комунікативність. Саме тому у своїй роботі я надаю перевагу сучасним іноваційним технологіям навчання. Я вважаю , що найбільш ефективним методом реалізації STEM – освіти є проєктна діяльність.

Важливою метою навчання в сучасних умовах є не передача готових знань учням, а вміння навчити їх самостійно знаходити та відкривати знання , спираючись на особистий освітній досвід.

Давньогрецький філософ Сократ писав, що треба допомогти народженню істини в інших людях, а не « передавати « знання». Тому, я переконана, що творчий вчитель повинен шукати такі іноваційні форми навчання, які могли б формувати в учнів ключові компетентності. Важливим є підхід , який дав би можливість школярам працювати самостійно і стимулював би до подальшого навчання. Саме проєктна діяльність є одним із способів досягти поставленої мети. Метод проєктів активізує всі аспекти особистості учня : його інтелектуальну та емоційну сфери, індивідуальні особливості, впливає на розвиток таких рис характеру , як цілеспрямованість, наполегливість, відповідальність, комунікабельність, адаптивність, креативність, усвідомлення моральних цінностей. Використання методу проєктів підвищує ефективність навчання тавиховання. З його допомогою реалізується основна мета STEM – освіти.

Готуючись до уроку я , як вчителька , маю чітко усвідомлювати який проєкт запропонувати дітям. Добираючи теми проєктів , я пропоную учням орієнтуватися на соціальну спрямованість і важливість тем для їхнього майбутнього життя; на інтереси учнів та наявність у них знань і особистого досвіду з проблеми , на можливість використовувати набутий досвід в майбутньому.

Місія вчителя під час виконання проєкту полягає в тому, щоб бути поруч, допомагати, ненав*язливо керувати, спрямовувати, координувати, консультувати, долати конфліктні ситуації, підтримувати бажання пізнавати і творити.

Актуальність проєкту полягає в тому, що життя людей нерозривно пов'язане із життям птахів. Птахами люди цікавились завжди. Хто з нас не мріє злетіти високо в небо й не подивитися на землю з висоти пташиного польоту ? А кого не зачаровують пташині пісні ? Птахів називають санітарами, рятівниками лісів, садів, полів. Вони рятують дерева від комах, знищують шкідників, поїдають насіння бур'янів. Ось чому птахів слід оберігати, допомагати вижити у несприятливу зимову пору. Більшість із представників птаства не можуть впоратися із товстим шаром снігу та льоду, добути собі корм.

Оскільки матеріал для споруди годівниці може бути абсолютно різним, то слід враховувати деякі важливі правила. Вони будуть загальними для кожного виду, тому їх краще запам'ятати:
 

Обов'язкова наявність даху. Вона дозволить захищати покладену в ній їжу від великої кількості опадів, оскільки, розбухаючи, більша її частина вже стає непридатною до вживання.

Отвір має бути достатньо широким. Розмір повинен бути достатнім для того, щоб усередину проникало мінімум дві пташки. Краще всього, якщо отворів буде декілька.

Матеріал, з якого буде виготовлятися годівниця, повинен бути обов'язково стійким до впливу вологи.В іншому випадку вже через деякий час він повністю стане непридатним. Вибір правильної основи дозволить конструкцїї прослужити не один період.

Всередині або зовні обов'язково повинні знаходитися жердочки, щоб птахам було зручно розміщуватися.

Підвішувати готові споруди потрібно в тих місцях, куди не добираються хижаки. Це можуть бути дерева або кущі, на які кішкам проблематично залізти, дахи, підвіконня на вулиці.

 

 Учні 6 – А та 6 – В класів познайомились із зимуючими птахами нашої місцевості. З'ясували чому птахи взимку наближаються до людських осель. Провели дослідження як змінюється життя пернатих взимку, від чого вони страждають найбільше і якої допомоги чекають від людей. Змайстрували з підручних матеріалів годівнички, розвісили їх у парку біля школи .Забезпечать кормом зимуючих птахів.

 Учитель Яковець Олена Василівна

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень