Батьківські збори майбутніх першокласників!
07.05.2024 року в Жашкіфвському ліцеї №1 відбулися батьківські збори для батьків майбутніх першокласників.
Шановні батьки! Через якийсь період у ваших родинах відбудуться зміни. Ваші сини та доньки стануть ще дорослішими, підуть до 1 класу. Усі в родинах будуть звикати до нового режиму дня, нового статусу «учня», до нових умов навчання й виховання, шкільних обов’язків та вимог. Цей процес триває від декількох тижнів до 2-3 місяців. Діти по-різному проходять цей період, але абсолютно всім їм потрібна ваша допомога, любов та підтримка.
Для успішної адаптації дитини до школи вирішальне значення має «рівень шкільної зрілості» або «готовність до школи».
Загалом поняття «готовності до школи» розглядається як комплексне, багатогранне, яке охоплює всі сфери життя та діяльності майбутнього першокласника.
Необхідно одразу розділити поняття педагогічної та психологічної готовності до школи. Під педагогічною готовністю мається на увазі уміння читати, писати, рахувати. Однак сама по собі наявність лише цих вмінь та навичок не є гарантом того, що дитина буде навчатися сумлінно.
Компоненти психологічної готовності:
- Фізіологічна готовність;
- Інтелектуальна (пізнавальна) готовність;
- Мотиваційна готовність;
- Емоційно-вольова готовність;
- Соціальна готовність.
1. Фізіологічна готовність. Сюди відноситься досягнення дитиною повних 6 років, рівень розвитку дрібної моторики руки, розвиток зорово-рухової координації рухів, загальний фізичний розвиток. Уміння виконувати пальчикові дії, нанизування намистинок буде запорукою того, що дитина легко оволодіє письмом.
2. Інтелектуальна готовність. Має бути розвинене мовлення, певний словниковий запас слів, належний рівень розвитку пізнавальних процесів
(мислення, пам’яті, уваги, уяви).
3. Мотиваційна готовність. Дитина повинна вміти чітко формулювати позицію школяра, щоб була сформована не ігрова, а навчальна мотивація. Найголовніше, щоб дитина йшла до школи з бажанням, пізнавати нове. Бажання вчитися, виразність пізнавальних процесів, прийняття системи вимог, що пропонуються вчителем і школою; щоб мала бажання ходити до школи, виконувати роль школяра. Не налаштовуйте дитину негативно стосовно школи: ось підеш до школи – тобі там покажуть, налаштуйте дитину позитивно. У школі буде радісно, ти дізнаєшся багато цікавого і корисного.
4. Соціальна готовність. Уміння жити й розвиватися в соціальному оточенні, мати відповідні навички комунікації. Соціальна компетентність ( виконання вимог та дотримання правил поведінки, відстоювання власної позиції, прийняття рішень, толерантність, емпатія). Уміння у дитини будувати взаємини з однокласниками та дорослим (вчителем), спілкуватися, вміння слухати, не перебивати, вміння вибачати й вибачатися, співчувати.
5. Емоційно-вольова готовність. Здатність керувати своєю поведінкою, бути посидючим, зібраним; зосередженість на виконанні не дуже цікавого, але потрібного завдання; здатність слухати, зосереджуватися і виконувати вимоги вчителя. Чи не перебиває дитина під час розмови? Чи прибирає за собою іграшки? Чи застеляє свою постіль? Чи має терпіння? Давши відповіді на ці питання ви дізнаєтесь, чи сформована у вашого малюка емоційно-вольова готовність.
У цьому навчальному році увійшов у дію Новий державний стандарт початкової освіти, навчання в рамках НУШ. Головне завдання для сучасної школи, щоб дитина була адаптована до життя. Перехід від школи знань до школи компетентностей. Навчальна програма поділена на тижні (Я школяр, Мій клас, Мої друзі, Моє дозвілля, Осінь і т.д.)
Щоранку протягом 15-25 хвилин відбуваються ранкові зустрічі.
Ранкові зустрічі – це перший урок щодня, коли діти можуть висловити свою думку. Вітаємося, бажаємо один одному гарного дня, говоримо компліменти. Потім обговорюємо тему дня, тему тижня, що об’єднує всі уроки.
У державному стандарті ми визначаємо 6 ключових компетентностей, які потрібно сформулювати в учнів початкової школи:
- Вміння вчитися;
- Загальнокультурна компетентність;
- Громадянська компетентність;
- Здоров’язберігаюча;
- Компетентність з ІКТ (здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі);
- Соціальна.
Психологічний супровід першокласників в рамках НУШ – створення і забезпечення умов для успішної, комфортної та безпечної адаптації, входження першокласників у взаємодію із суб’єктами соціального та освітнього середовища.
Дитина готова до школи, якщо:
- Уміє або прагне планувати свої дії,
- Уміє або прагне контролювати свої дії;
- Орієнтується в просторі;
- Уміє спілкуватися з однолітками, дорослими;
- Уміє сама себе обслуговувати,
- Уміє або прагне виконувати логічні операції у формі словесних понять.
Поради батькам майбутніх першокласників:
- Зараз до школи читайте із дітьми, обговорюйте прочитане. Учіть спілкуватися із іншими дітьми, малюйте та займайтеся ліпленням, аплікаціями – це розвиває м’язи пальців, які допоможуть дитині легше оволодіти письмом.
- Не потрібно ці місяці перетворювати підготовку до школи на посилену підготовку, бо хтось із дітей читає, розв’язує приклади, а ваша дитина ні.
- Формуйте пізнавальну мотивацію.
- Не лякайте дитину школою.
- Учіть правильно реагувати на невдачі.
- Створюйте здоровий настрій перед школою.
- Розвивайте впевненість у собі.
Ваша допомога та підтримка, ваше позитивне ставлення до школи та вчителів, спокійне ставлення до шкільних турбот та шкільного життя дуже допоможуть вашим дітям пристосуватися до навчання.
Отже, процес підготовки дитини до школи має передбачати:
- Формування певних знань, умінь, навичок, які відповідають віковим та індивідуальним можливостям дитини;
- Розвиток пізнавальних інтересів і мотивації до навчання (бажання вчитися);
- Готовність до зміни соціальної позиції;
- Фізичний і психофізіологічний розвиток дитини, що забезпечує можливість навчання в школі;
- Формування тих рис характеру, які забезпечать успішну життєдіяльність учня початкової школи;
- Розвиток емоційної грамотності дитини;
- Формування уміння самовиражатися у різних сферах життєдіяльності.
Отже, бажаємо, щоб вашій дитині було комфортно та затишно у нашій шкільній родинні.