Шестикласники - юні інженери та майстри слова
У 6-В класі Жашківського ліцею №1 відбувся незвичайний урок української мови. Замість звичних вправ із правопису чи розбору речень, цього разу учні поринули у світ електротехніки, одночасно вдосконалюючи свої мовленнєві навички. Ідея поєднати лінгвістику з практичною діяльністю виявилася напрочуд вдалою. Тема уроку – «Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників. Робота з електронним конструктором» – заінтригувала та обіцяла неабияку активність.
Розпочався урок з повторення вже знайомих шестикласникам питальних та відносних займенників. Учителька Мукомела Л.А. майстерно актуалізувала знання учнів. Проте справжнє захоплення чекало на дітей попереду. Друга частина уроку перетворила класну кімнату на міні-лабораторію. На партах з’явилися електронні конструктори. Очі дітей загорілися цікавістю. Під керівництвом вчительки, яка чітко інструктувала щодо правил техніки безпеки, учні взялися за практичну роботу.
Паралельно з конструюванням, учні працювали над складанням діалогів. Тематика розмов була пов’язана як з побутовими ситуаціями, так і з правилами безпечного поводження з електроприладами та зібраними ними схемами.
Особливо цікавими були моменти, коли учні презентували свої діалоги, демонструючи не лише розуміння граматичних правил, але й вміння вести змістовну розмову. Обговорювалися різні ситуації: від запитань про роботу пральної машини до обговорення необхідності дотримання інструкцій під час складання електричних кіл.
Цей урок став справжнім відкриттям як для учнів, так і для вчительки. Він показав, що вивчення української мови може бути не лише корисним, але й надзвичайно цікавим та інтерактивним. Поєднання теоретичних знань з практичною діяльністю сприяло кращому засвоєнню матеріалу, розвитку логічного мислення, комунікативних навичок та відповідального ставлення до власної безпеки.