"STEM - ЦЕ СУЧАСНО, ДІЄВО, ЦІКАВО ТА ПАТРІОТИЧНО" (інженерний тиждень - 2025 в дії)
З чого починається шлях до власного становлення, усвідомлення себе як особистості, віри у власні сили та можливості маленьких здобувачів освіти? З почергових кроків, які ведуть у великий шлях майбутніх досягнень задля процвітання України.
У рамках інженерного тижня, який проводиться в Жашківському ліцеї №1 Жашківської міської ради Черкаської області з 07.04 по 11.04, учні 5-Г класу на уроці за темою: ««Життя дане на добрі справи» (Щедрий на добро внутрішній світ Федька, героя оповідання В.Винниченка «Федько-халамидник»)» разом з учителем української літератури Людмилою Миколаївною Рудь створювали «Свічу пам’яті» головному героєві. Розглядали два варіанти таких виробів: із бляшаної баночки, картону та розтопленого воску; зі скляної баночки, олії та гноту. Другий варіант видався практичнішим за умови відсутності можливості розтопити віск.
Встигли багато цікавого: визначали мету уроку; з’ясовували настрій, аналізували епіграф та цитати видатних українських письменників; проводили дослідницьку роботу: працювали в групах над створенням схеми-характеристики «Риси характеру Федька і Толика»; розповідали про кожного героя від його імені (технологія «оживлення образу»); пригадали основні тези «Закону про охорону дитинства» та Конвенції ООН про права дитини; опрацьовували терміни, проводили словникову роботу, аналізували матеріал презентації та переглядали відео весняного кригоплаву, спроєктованого з допомогою технологій ШІ учнями. Та «родзинкою» уроку стало виготовлення руками дітей «свічі пам’яті» головному героєві.
Учні дійшли висновку, що коли б Федько жив у наші часи, то став би справжньою людиною і був би в лавах захисників України. Тому хвилиною мовчання із запаленими свічками вшанували пам'ять літературного героя та всіх тих, у серцях яких навіть по смерті не згас вогонь любові до України.
Дотики дитячих пальчиків до виготовленої свічі – це символічний знак створення місточків пам’яті між вогниками сердець цих маленьких дітей і всіх патріотів України. Це і оберіг, і обіцянка тримати в душі пам'ять про ці події, передати свічу шани полеглим захисникам наступним поколінням.
Діти схвильовано і відповідально поставились до втілення цієї ідеї. Адже, окрім піднесення рівня моральних якостей здобувачів освіти, виготовлення свічі мало й велике практичне значення. У сучасних непростих умовах діти навчились створювати джерело світла та тепла, що може знадобитись їм у подальшому. На уроці поєднувались елементи технології, хімії, української літератури, проєктної діяльності.
Правил техніки безпеки було дотримано! Урок сприяв посиленню самозарадності п’ятикласників, умінню самоорганізовуватись на побутовому рівні, коли енергію вимикають; дав відповідь на запитання «Як ми можемо швидко собі допомогти у непростих умовах сьогодення?». Також було розвинено дрібну моторику рук, продемонстровано, що STEM – це просто, практично та доступно кожному.