A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський ліцей №1
Жашківської міської ради Черкаської області

Zhashkiv Lyceum 1 of Zhashkiv City Council of Cherkasy Region

БУЛІНГ. Трикутник Карпмана

Дата: 29.09.2023 12:16
Кількість переглядів: 172

 

 

 

 

        В  рамках Всеукраїнського тижня  протидії булінгу  з 25.09.2023 по 29.09.2023 року  в Жашківському ліцеї №1 психологічною службою школи були проведені години спілкування «Булінг. Види булінгу. Трикутник Карпмана» з учнями 5 -А, 5 – Б, 5 – В, 5 – Г, 7 – А, 7 – Г класів. Під час заняття розкрили поняття «Булінг» його види, та основні ознаки. Розбирали життєві ситуації, як реагувати на випадки булінгу, куди звертатися. Описували психологічний портрет булера, його поведінку. Проаналізували різницю між булінгом та конфліктом. Під час годин спілкування застосували арт – терапевтичну методику «Дерево сили», мета якої є мобілізація внутрішніх ресурсів. Основне завдання: зняття емоційної напруги, розвиток  уяви, знаходження ресурсного стану. Забарвлення малюнка розкриває інтелектуальний та емоційний світ дитини.

Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань, а також агресори, які є ініціаторами булінґу.

Найчастіше цькування ініціюють надміру агресивні діти, які люблять домінувати, тобто бути «головними». Їх не турбують почуття і переживання інших людей, вони прагнуть бути в центрі уваги, контролювати все навколо. Принижуючи інших, вони підвищують власну значущість. Нерідко це відбувається через глибокі психологічні комплекси кривдників. Можливо, вони самі переживали приниження або копіюють ті агресивні й образливі моделі поведінки, які є у їхніх сім'ях.

Зазвичай об'єктом знущань  булінґу вибирають тих, у кого є дещо відмінне від однолітків. Відмінність може бути будь-якою: особливості зовнішності; манера спілкування, поведінки; незвичайне захоплення; соціальний статус, національність, релігійна належність. Трикутник Карпмана - типова зв'язок трьох основних проблемних ролей в людських відносинах. Автор цієї ідеї - Стів Карпман . Трикутник Карпмана   зведенений до трьох основних  ролей - Переслідувача винуватих, спостерігачі.

Булінг – це навмисне, повторюване, тривале фізичне або психологічне насильство, яке чинить одна особа або група осіб, які мають певні переваги стосовно до особи, котра нездатна захистити себе в даній ситуації, з усвідомленим бажанням завдати болю, залякати або спричинити стрес іншій особі. Хейзинг, як форма агресивної поведінки, зазвичай полягає у залякуванні та приниженні вербального  фізичного та емоційного приниження. Швидка та доречна реакція дорослих на ситуацію булінгу повертає учням відчуття безпеки та захищеності, демонструє, що насилля не прийнятне. Саме тому, під час заняття розкрили етапи реагування на випадки булінгу в шкільному середовищі:

- негайно втручайтесь та зупиняйте насилля — булінг не можна ігнорувати;

- не намагайтеся ставати на чийсь бік або викликати відчуття провини до того, хто потерпає від булінгу. Так ви закріплюєте поведінку жертви;
-  пояснюйте, які саме дії є насиллям і чому їх необхідно припинити;
- не вимагайте публічних вибачень. Це може загострити ситуацію.

Такі години спілкування корисні для профілактики  булінгу, конфліктів в учнівському середовищі. Для підвищення рівня обізнаності учнів у галузі психології, людських стосунків, спілкування, девіантної та деліквентної поведінки. Профілактика конфліктів міжособистісних відносин між учнями в закладі освіти. Запорука протидії цькуванню – розуміння всією шкільною спільнотою того, що насильство, дискримінація та нетерпимість є неприйнятними. 
 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень