План ШМО природничо-математичного та інформатичного циклів
План роботи
методичного об′єднання вчителів
природничо-математичного та
інформатичного
циклів
Жашківського ліцею №1
Жашківської міської ради Черкаської області
2024-2025н.р.
Члени методичного об’єднання
№ з/п |
ПІБ вчителя |
Посада |
1 |
Богач Таїсія Володимирівна |
Вчитель фізики |
2 |
Міщанюк Ольга Костянтинівна |
Вчитель фізики |
3 |
Ігнатова Тамара Володимирівна |
Вчитель математики |
4 |
Дика Тетяна Василівна |
Вчитель математики |
5 |
Левчук Галина Володимирівна |
Вчитель математики |
6 |
Федорович Алла Іванівна |
Вчитель математики |
7 |
Ярош Олександр Миронович |
Вчитель інфоматики |
8 |
Гайдай Галина Володимирівна |
Вчитель інфоматики |
9 |
Кравець Юрій Іванович |
Вчитель інфоматики |
10 |
Андрущенко Сергій Вікторович |
Вчитель інфоматики |
Головні напрями роботи на навчальний рік
Головною метою методичної роботи МО вчителів природничо-математичного та інформатичного циклів є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.
Для досягнення цієї мети визначено такі завдання МО:
- вивчення директивних документів уряду про школу та НУШ;
- забезпечення планування, організації, контролю й аналізу освітнього процесу на уроках фізики, астрономії, математики та інформатики;
- корекція традиційних, розробка інноваційних навчальних програм, їх обговорення та представлення на затвердження педагогічній раді;
- проведення предметних тематичних-заходів (вікторин, конкурсів, предметних тижнів, декад);
- організація творчих звітів;
- підготовка учнів до участі в ЗНО, ДПА, районних та обласних предметних олімпіадах, інтернет-олімпіадах та МАН;
- впровадження новітніх технологій навчання;
- підбір актуальних проблемних тем для виховання соціалізації учнів;
- затвердження індивідуальних планів науково-методичної роботи вчителів природничо-математичних та інформатичних наук;
- вивчення та узагальнення педагогічного досвіду вчителів циклу;
- допомога вчителям в організації самоосвіти;
- організація екологічного виховання учнів;
- вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду;
- розвиток життєвих компетентностей в учнів;
- накопичення і систематизація інформації, що стосується профорієнтації учнів;
- створення найкращих умов для самостійного вибору професійного шляху учнями, але з урахуванням прогресивних змін у суспільстві;
- розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні);
- участь в атестації педагогічних працівників.
Система освіти методичного об’єднання вчителів природничо-математичного та інформатичного циклів спирається на такі головні напрями:
- Підвищення науково-теоретичної підготовки учителів МО.
- Удосконалення методичної підготовки:
- опрацювання нових навчальних програм з предметів та підручників;
- підвищення якості навчально-виховного процесу;
- організація позакласної роботи з предметів;
- організація самоосвіти вчителів МО;
- організація систематичного курсового підвищення кваліфікації вчителів.
Завдання МО вчителів природничо-математичного та інформатичного циклів у новому навчальному році та проблемні питання, над якими працюватимуть вчителі методичного об’єднання:
- пошук нових підходів до оновлення змісту;
- досягнення високих освітніх рівнів, розвиток дитячої обдарованості, упровадження нових методик, педагогічних інноваційних технологій, програм і підручників;
- вдосконалення індивідуалізації, диференціації навчально-виховного процесу з предметів фізико-математичного та інформатичного циклів;
- підвищення рівня знань, умінь і практичних навичок учнів комплексу з предметів фізико-математичного та інформатичного циклів.
Організаційна робота
-
- Обговорити і затвердити план роботи МО на 2024-2025 р.
- Періодично контролювати виконання навчальних програм природничо-математичного та інформатичного циклів
- Здійснювати контроль за проведенням вчителями уроків та позакласних заходів, контролювати роботу кабінетів та надавати методичну допомогу вчителям – членам МО.
- Скласти графік проведення відкритих уроків.
- Провести анкетування вчителів МО з метою виявлення проблемних питань, пропозицій до складання річного плану та складання „ Діагностичної карти вчителів природничо-математичного та інформатичного циклів ”.
- Скласти графік консультацій і підготовки до зовнішнього незалежного тестування та підсумкової державної атестації.
Мета роботи методичного об’єднання:
- допомога членам ШМО в питаннях методичного забезпечення реалізації продуктивного навчання;
- продовжити роботу з новими підручниками для 5 - 10 класів за оновленими навчальними програмами і підбір відповідних методів навчання;
- підготовка учнів до ЗНО та ДПА;
- створення умов для забезпечення експериментальної діяльності;
- вдосконалення системи позакласної роботи різноманітними творчими завданнями;
- постійна допомога молодим педагогам;
- працювати над формуванням особистості здатної орієнтуватися у складному життєвому просторі шляхом повної інтеграції навчальних дисциплін.
План роботи
методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного та інформатичного циклу
на 2024-2025 навчальний рік
Методична проблема над якою працює МО:
«Формування у дітей позитивної мотивації до навчання шляхом створення умов для творчого розвитку кожної особистості, на основі інноваційної діяльності педагогічного колективу»
№ з/п |
Тематика засідань |
Відповідальний |
Засідання №1 – Методичний всеобуч (вересень) |
||
1. |
Обговорення і затвердження плану роботи МО на 2024-2025 навчальний рік. Обговорення індивідуальних проблемних тем учителів. |
Члени МО |
2. |
Експрес-інформація про новини педагогічної та методичної літератури. |
Керівник МО |
3. |
Про особливості викладання предметів природничо-математичного та інформатичного циклів в новому навчальному році. |
Члени МО |
4. |
Узгодження календарно-тематичного планування вчителів природничо-математичного та інформатичного циклу на 2024-2025 н.р. |
Керівник МО |
Робота між засіданнями
|
||
1. |
Опрацювання нормативних документів:
|
|
2. |
Підготовка учнів до участі У Всеукраїнському конкурсі «Левеня», «Кенгуру», «Бобер» |
|
3. |
Підготовка і проведення шкільних олімпіад з дисциплін природничо-математичного та інформатичного циклів |
|
4. |
Складання планів самоосвіти над проблемними питаннями |
|
5. |
Поновлення правил БЖД в кабінетах з підвищеним рівнем небезпеки |
|
Засідання №2 Обмін досвідом «Інтелектуально-творчий розвиток здобувачів освіти засобами інноваційних технологій в системі компетентнісно орієнтованого навчання»
|
||
Брейнстормінг «Вплив інноваційний технологій на особистість учня» |
Члени МО з досвіду роботи |
|
2. |
Сучасні технології навчання на уроках математики, фізики, інформатики та астрономії |
|
3 |
Інтеграція наукових знань у процесі вивчення предметів циклу МО (з досвіду роботи) |
|
Робота між засіданнями
|
||
1. |
Підготовка і участь учнів у районних олімпіадах з навчальних дисциплін |
|
2. |
Складання плану роботи з обдарованими дітьми |
|
3. |
Розробка методичних рекомендації щодо роботи з учнями, які мають початковий рівень навчальних досягнень. |
|
4. |
Розгляд досвіду роботи вчителів з питань підвищення ефективності навчання учнів за допомогою сучасних технологій |
|
Засідання №3 Круглий стіл «Модернізація освітнього процесу шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій». (лютий)
|
||
1. |
Впровадження різних форм навчання під з використанням новітніх технологій |
|
2. |
Активізація навчальної діяльності учнів шляхом використання ІКТ |
|
3. |
Створення каталогу Інтернет ресурсів для організації навчальної діяльності учнів |
|
Робота між засіданнями |
||
1. |
Взаємовідвідування уроків та їх аналіз |
|
2. |
Ознайомлення з нормативно-правовою базою щодо проведення ДПА, ЗНО. |
|
3. |
Оформлення класної документації, календарних планів на ІІ семестр та їх затвердження |
|
4. |
Консультування молодого вчителя з питань організації навчально-виховного процесу в сучасних умовах. |
|
Засідання №4 Педагогічна майстерня «Шляхи упровадження наскрізних змістових ліній у викладанні предметів природничо-математичного та інформатичного циклів» (травень)
|
||
1. |
Майстер-клас «Реалізація наскрізних ліній у викладанні математики через систему задач» |
|
2. |
Особливості викладання навчальних предметів в умовах воєнного стану у 2024-2025н.р. |
|
3. |
Обговорення відкритих уроків проведених протягом навчального року, вироблення рекомендацій по усуненню недоліків. |
Члени МО |
4. |
Особливості роботи з обдарованими учнями в позаурочний час. |
|
Робота між засіданнями
|
||
1. |
Оформлення екзаменаційної документації |
|
2. |
Складання графіків консультації з предметів, що виносяться на ДПА та ЗНО |
|
3. |
Опрацювання:
|
|
4. |
Підготовка контрольних робіт за 2024-2025 навчальний рік. Перевірка якості знань, умінь та навичок учнів |
|
5. |
Узагальнення роботи вчителя по самоосвіті |
|
6. |
Оформлення шкільної документації та звітів по виконанню навчального плану за 2024-2025 навчальний рік |
|
Мета, завдання, принципи та пріоритетні напрями
впровадження природничо-математичного та інформатчного напряму навчання
Мета профільного навчання природничо-математичного та інформатичного напряму - забезпечення рівного доступу учнівської молоді до здобуття якісної загальноосвітньої, профільної та початкової допрофесійної підготовки у галузі фізико-математичних та інформатичних дисциплін у контексті реалізації завдань професійної орієнтації та неперервної освіти впродовж усього життя; формування особистості, здатної до активної безстресової соціалізації і самореалізації, професійного зростання й соціальної мобільності в умовах реформування сучасного суспільства, зокрема, в умовах його глобалізації та інформатизації.
Профільне навчання спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності фізико-математичного та інформатичного напряму, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти.
Найважливішими завданнями фізико-математичної та інформатичної освіти є:
• створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів в процесі їхньої загальноосвітньої і профільної фізико-математичної та інформатичної підготовки;
• забезпечення альтернативних можливостей для одержання освіти відповідно до індивідуальних потреб і здібностей;
• формування у випускника школи наукового світогляду у галузі фізико-математичних та інформатичних дисциплін з метою забезпечення його свідомого професійного самовизначення;
• відбір і структурування навчального матеріалу на засадах інтеграції та диференціації;
• забезпечення системи варіативного навчання;
• запровадження сучасних навчальних технологій;
• забезпечення наступно-перспективних зв'язків між загальною середньою і професійною.
1.1. Принципи відбору змісту освіти і реалізації фізико-математичного та інформатичного напряму навчання.
При визначенні принципів відбору змісту освіти школи фізико-математичного та інформатичного напряму враховуються всі основні принципи профільної освіти: випереджувальний характер допрофесійної підготовки; неперервність; фундаменталізація; інтеграція допрофесійної освіти і науки; рівний доступ до здобуття якісної освіти дітьми з різними стартовими можливостями; гнучкість і взаємозв'язок процесу профільного навчання; диверсифікація; стандартизація, єдність профільного навчання і виховання; екологізація; варіативність, індивідуалізація і диференціація. Крім того, пріоритетними визначаються принципи
1.1.1.Науковості.
До змісту навчання повинні включатися тільки достовірні наукові знання у формі, яка відповідає науковій моделі певного рівня адекватності.
1.1.2.Доступності.
Відтворення навчального матеріалу сучасними засобами інформаційно-комунікаційних технологій повинно відбуватись у вигляді моделей, які є адекватними науковому знанню й одночасно доступними для розуміння учнями, повинні дозволяти свій розвиток у напрямку збільшення їх адекватності. Способи подання навчального матеріалу, форми і методи організації навчальної діяльності мають відповідати рівню підготовки учнів (наявним знанням, умінням і навичкам) і їх віковим особливостям.
1.1.3.Адаптивності.
При відборі змісту навчання з інформаційно-технологічного профілю має передбачатися реалізація індивідуального підходу до учня, врахування його індивідуальних можливостей щодо сприймання і засвоєння навчального матеріалу.
1.1.4.Систематичності і послідовності викладу навчального матеріалу, зв'язку навчання з практикою.
Необхідно, щоб знання, уміння й навички формувалися за певною педагогічною системою, у певній логічній послідовності й знаходили безпосереднє застосування в житті. Зазначене передбачає створення передумов формування учнем особистісної моделі знань (ОМЗ), яка повинна бути внутрішньо несуперечливою системою, відповідати цілям навчання.
1.1.5.Свідомого ставлення учня до навчання, самостійності і активізації його діяльності.
При відборі змісту навчання з фізико-математичного та інформатичного профілю мають забезпечуватися самостійні дії учня щодо пошуку й отримання необхідної навчальної інформації за умови чіткого розуміння кінцевих цілей і завдань навчальної діяльності.
1.1.6.Забезпечення інтерактивності навчання та різнопланового зворотного зв'язку.
При реалізації профільного фізико-математичного та інформатичного навчання передбачається використання навчальних комп'ютерних програм, наявність зручного діалогу у режимі інтерактивної взаємодії "учень-програма" й можливості його організації за вимогою користувача, сугестивний зворотний зв'язок, що здійснює контроль і корекцію дій учня, надає рекомендації щодо подальшої роботи з програмою, реалізує постійний доступ до довідкової і методичної інформації.
1.1.7.Розвитку інтелектуального потенціалу учня,
що передбачає:
• формування певного стилю мислення (наприклад, алгоритмічного, наочно-образного, теоретичного);
• формування вмінь приймати оптимальне (раціональне) рішення або ж варіативні рішення у складних обставинах;
• формування умінь щодо опрацювання інформації із застосуванням певних систем і технологій.