A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський ліцей №1
Жашківської міської ради Черкаської області

Zhashkiv Lyceum 1 of Zhashkiv City Council of Cherkasy Region

План ШМО природничо-математичного та інформатичного циклів

Дата: 27.09.2024 12:30
Кількість переглядів: 42

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План роботи

методичного об′єднання вчителів

 природничо-математичного та

 інформатичного

циклів

 

Жашківського ліцею №1

 Жашківської міської ради Черкаської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024-2025н.р.

 

 

 

 

 

Члени методичного об’єднання

з/п

ПІБ вчителя

Посада

1

Богач Таїсія Володимирівна

Вчитель фізики

2

Міщанюк Ольга Костянтинівна

Вчитель фізики

3

Ігнатова Тамара Володимирівна

Вчитель математики

4

Дика Тетяна Василівна

Вчитель математики

5

Левчук Галина Володимирівна

Вчитель математики

6

Федорович Алла Іванівна

Вчитель математики

7

Ярош Олександр Миронович

Вчитель інфоматики

8

Гайдай Галина Володимирівна

Вчитель інфоматики

9

Кравець Юрій Іванович

Вчитель інфоматики

10

Андрущенко Сергій Вікторович

Вчитель інфоматики

                                 

Головні напрями роботи на навчальний рік

Головною метою методичної роботи МО вчителів природничо-математичного та інформатичного циклів є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.

Для досягнення цієї мети визначено такі завдання МО:

  • вивчення директивних документів уряду про школу та НУШ;
  • забезпечення планування, організації, контролю й аналізу освітнього процесу на уроках  фізики, астрономії, математики та інформатики;
  • корекція традиційних, розробка інноваційних навчальних програм, їх обговорення та представлення на затвердження педагогічній раді;
  • проведення предметних тематичних-заходів (вікторин, конкурсів, предметних тижнів, декад);
  • організація творчих звітів;
  • підготовка учнів до участі в ЗНО, ДПА, районних та обласних предметних олімпіадах, інтернет-олімпіадах та МАН;
  • впровадження новітніх технологій навчання;
  • підбір актуальних проблемних тем для виховання соціалізації учнів;
  • затвердження індивідуальних планів науково-методичної роботи вчителів природничо-математичних та інформатичних наук;
  • вивчення та узагальнення педагогічного досвіду вчителів циклу;
  • допомога вчителям в організації самоосвіти;
  • організація екологічного виховання учнів;
  • вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду;
  • розвиток життєвих компетентностей в учнів;
  • накопичення і систематизація інформації, що стосується профорієнтації учнів;
  • створення найкращих умов для самостійного вибору професійного шляху учнями, але з урахуванням прогресивних змін у суспільстві;
  • розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні);
  • участь в атестації педагогічних працівників.

Система освіти методичного об’єднання вчителів природничо-математичного та інформатичного циклів спирається на такі головні напрями:

  • Підвищення науково-теоретичної підготовки учителів МО.
  • Удосконалення методичної підготовки:
    • опрацювання нових навчальних програм з предметів та підручників;
    • підвищення якості навчально-виховного процесу;
    • організація позакласної роботи з предметів;
    • організація самоосвіти вчителів МО;
    • організація систематичного курсового підвищення кваліфікації вчителів.

 

Завдання МО вчителів природничо-математичного та інформатичного циклів у новому навчальному році та проблемні питання, над якими працюватимуть вчителі методичного об’єднання:

  • пошук нових підходів до оновлення змісту;
  • досягнення високих освітніх рівнів, розвиток дитячої обдарованості, упровадження нових методик, педагогічних інноваційних технологій, програм і підручників;
  • вдосконалення індивідуалізації, диференціації навчально-виховного процесу з предметів фізико-математичного та інформатичного  циклів;
  • підвищення рівня знань, умінь і практичних навичок учнів комплексу з предметів фізико-математичного та інформатичного  циклів.

 

Організаційна робота

 

    • Обговорити і затвердити план роботи МО на 2024-2025 р.
    • Періодично контролювати виконання навчальних програм природничо-математичного та інформатичного  циклів
    • Здійснювати контроль за проведенням вчителями уроків та позакласних заходів, контролювати роботу кабінетів та надавати методичну допомогу вчителям – членам МО.
    • Скласти графік проведення відкритих уроків.
    • Провести анкетування вчителів МО з метою виявлення проблемних питань, пропозицій до складання річного плану та складання „ Діагностичної карти вчителів природничо-математичного та інформатичного  циклів ”.
    • Скласти графік консультацій і підготовки до зовнішнього незалежного тестування та підсумкової державної атестації.

 

Мета роботи методичного об’єднання:

 

- допомога членам ШМО в питаннях методичного забезпечення реалізації продуктивного навчання;

- продовжити роботу з новими підручниками для 5 - 10 класів за оновленими навчальними програмами і підбір відповідних методів навчання;

- підготовка учнів до ЗНО та ДПА;

- створення умов для забезпечення експериментальної діяльності;

- вдосконалення системи позакласної роботи різноманітними творчими завданнями;

- постійна допомога молодим педагогам;

- працювати над формуванням особистості здатної орієнтуватися у складному життєвому просторі шляхом повної інтеграції навчальних дисциплін.

 

План роботи

 методичного об’єднання

вчителів природничо-математичного та інформатичного  циклу

 на 2024-2025 навчальний рік

Методична проблема над якою працює МО:

«Формування у дітей позитивної мотивації до навчання шляхом створення умов для творчого розвитку кожної особистості, на основі інноваційної діяльності педагогічного колективу»

 

з/п

Тематика засідань

Відповідальний

Засідання №1 – Методичний всеобуч (вересень)

1.

Обговорення і затвердження плану роботи МО на 2024-2025 навчальний рік. Обговорення індивідуальних проблемних тем учителів.

Члени МО

2.

Експрес-інформація про новини педагогічної та методичної літератури.

Керівник МО

3.

Про особливості викладання предметів природничо-математичного та інформатичного  циклів в новому навчальному році.

Члени МО

4.

Узгодження календарно-тематичного планування вчителів природничо-математичного  та інформатичного циклу на 2024-2025 н.р.

Керівник МО

 

Робота між засіданнями

 

1.

Опрацювання нормативних документів:

  • програм та основних вимог до викладання предметів природничо-математичного та інформатичного  циклів;
  • критеріїв оцінювання підсумкового та тематичного контролю навчальних досягнень учнів;
  • вимог до ведення шкільної документації.

 

2.

Підготовка учнів до участі У Всеукраїнському конкурсі «Левеня»,  «Кенгуру», «Бобер»

 

3.

Підготовка і проведення шкільних олімпіад з дисциплін природничо-математичного та інформатичного  циклів

 

4.

Складання планів самоосвіти над проблемними питаннями

 

5.

Поновлення правил БЖД в кабінетах з підвищеним рівнем небезпеки

 

Засідання №2 Обмін досвідом «Інтелектуально-творчий розвиток здобувачів освіти засобами інноваційних технологій в системі компетентнісно орієнтованого навчання»

 

1.

Брейнстормінг «Вплив інноваційний технологій на особистість учня»

Члени МО з досвіду роботи

2.

Сучасні технології навчання на уроках  математики,  фізики, інформатики та астрономії

 

3

Інтеграція наукових знань у процесі вивчення предметів циклу МО (з досвіду роботи)

 

Робота між засіданнями

 

1.

Підготовка і участь учнів у районних олімпіадах з навчальних дисциплін

 

2.

Складання плану роботи з обдарованими дітьми

 

3.

Розробка методичних рекомендації щодо роботи з учнями, які мають початковий рівень навчальних досягнень.

 

4.

Розгляд досвіду роботи вчителів з питань підвищення ефективності навчання учнів за допомогою сучасних технологій

 

 

Засідання №3 Круглий стіл «Модернізація освітнього процесу шляхом

впровадження сучасних інноваційних технологій». (лютий)

 

1.

Впровадження різних форм навчання під з використанням новітніх технологій

 

2.

Активізація навчальної діяльності учнів шляхом використання ІКТ

 

3.

Створення каталогу Інтернет ресурсів для організації навчальної діяльності учнів

 

 

Робота між засіданнями

1.

Взаємовідвідування уроків та їх аналіз

 

2.

Ознайомлення з нормативно-правовою базою щодо проведення ДПА, ЗНО.

 

3.

Оформлення класної документації, календарних планів на ІІ семестр та їх затвердження

 

4.

Консультування молодого вчителя з питань організації навчально-виховного процесу в сучасних умовах.

 

 

Засідання №4 Педагогічна майстерня «Шляхи упровадження наскрізних змістових ліній у викладанні предметів природничо-математичного та інформатичного  циклів» (травень)

 

1.

Майстер-клас «Реалізація наскрізних ліній у викладанні математики через систему задач»

 

2.

Особливості викладання навчальних предметів в умовах воєнного стану у 2024-2025н.р.

 

3.

Обговорення відкритих  уроків  проведених протягом навчального року, вироблення рекомендацій по усуненню недоліків.

Члени МО

4.

Особливості роботи з обдарованими учнями в позаурочний час.

 

Робота між засіданнями

 

1.

Оформлення екзаменаційної документації

 

2.

Складання графіків консультації з предметів, що виносяться на ДПА та ЗНО

 

3.

Опрацювання:

  • фахової літератури;
  • рекомендації щодо викладання предметів природничо-математичного та інформатичного  циклів у 9 класі.

 

4.

Підготовка контрольних робіт за 2024-2025 навчальний рік. Перевірка якості знань, умінь та навичок учнів

 

5.

Узагальнення роботи вчителя по самоосвіті

 

6.

Оформлення шкільної документації та звітів по виконанню навчального плану за 2024-2025 навчальний рік

 

Мета, завдання, принципи та пріоритетні напрями

впровадження природничо-математичного та інформатчного напряму навчання

Мета профільного навчання природничо-математичного та інформатичного напряму - забезпечення рівного доступу учнівської молоді до здобуття якісної загальноосвітньої, профільної та початкової допрофесійної підготовки у галузі фізико-математичних та інформатичних дисциплін у контексті реалізації завдань професійної орієнтації та неперервної освіти впродовж усього життя; формування особистості, здатної до активної безстресової соціалізації і самореалізації, професійного зростання й соціальної мобільності в умовах реформування сучасного суспільства, зокрема, в умовах його глобалізації та інформатизації.

Профільне навчання спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності фізико-математичного та інформатичного напряму, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти.

Найважливішими завданнями фізико-математичної та інформатичної освіти є:

• створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів в процесі їхньої загальноосвітньої і профільної фізико-математичної та інформатичної  підготовки;

• забезпечення альтернативних можливостей для одержання освіти відповідно до індивідуальних потреб і здібностей;

• формування у випускника школи наукового світогляду у галузі фізико-математичних та інформатичних  дисциплін з метою забезпечення його свідомого професійного самовизначення;

• відбір і структурування навчального матеріалу на засадах інтеграції та диференціації;

• забезпечення системи варіативного навчання;

• запровадження сучасних навчальних технологій;

• забезпечення наступно-перспективних зв'язків між загальною середньою і професійною.

1.1. Принципи відбору змісту освіти і реалізації фізико-математичного та інформатичного напряму навчання.

 При визначенні принципів відбору змісту освіти школи фізико-математичного та інформатичного напряму враховуються всі основні принципи профільної освіти: випереджувальний характер допрофесійної підготовки; неперервність; фундаменталізація; інтеграція допрофесійної освіти і науки; рівний доступ до здобуття якісної освіти дітьми з різними стартовими можливостями; гнучкість і взаємозв'язок процесу профільного навчання; диверсифікація; стандартизація, єдність профільного навчання і виховання; екологізація; варіативність, індивідуалізація і диференціація. Крім того, пріоритетними визначаються принципи

1.1.1.Науковості.

До змісту навчання повинні включатися тільки достовірні наукові знання у формі, яка відповідає науковій моделі певного рівня адекватності.

1.1.2.Доступності.

Відтворення навчального матеріалу сучасними засобами інформаційно-комунікаційних технологій повинно відбуватись у вигляді моделей, які є адекватними науковому знанню й одночасно доступними для розуміння учнями, повинні дозволяти свій розвиток у напрямку збільшення їх адекватності. Способи подання навчального матеріалу, форми і методи організації навчальної діяльності мають відповідати рівню підготовки учнів (наявним знанням, умінням і навичкам) і їх віковим особливостям.

1.1.3.Адаптивності.

 При відборі змісту навчання з інформаційно-технологічного профілю має передбачатися реалізація індивідуального підходу до учня, врахування його індивідуальних можливостей щодо сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

1.1.4.Систематичності і послідовності викладу навчального матеріалу, зв'язку навчання з практикою.

Необхідно, щоб знання, уміння й навички формувалися за певною педагогічною системою, у певній логічній послідовності й знаходили безпосереднє застосування в житті. Зазначене передбачає створення передумов формування учнем особистісної моделі знань (ОМЗ), яка повинна бути внутрішньо несуперечливою системою, відповідати цілям навчання.

1.1.5.Свідомого ставлення учня до навчання, самостійності і активізації його діяльності.

При відборі змісту навчання з фізико-математичного та інформатичного профілю мають забезпечуватися самостійні дії учня щодо пошуку й отримання необхідної навчальної інформації за умови чіткого розуміння кінцевих цілей і завдань навчальної діяльності.

1.1.6.Забезпечення інтерактивності навчання та різнопланового зворотного зв'язку.

При реалізації профільного фізико-математичного та інформатичного навчання передбачається використання навчальних комп'ютерних програм, наявність зручного діалогу у режимі інтерактивної взаємодії "учень-програма" й можливості його організації за вимогою користувача, сугестивний зворотний зв'язок, що здійснює контроль і корекцію дій учня, надає рекомендації щодо подальшої роботи з програмою, реалізує постійний доступ до довідкової і методичної інформації.

1.1.7.Розвитку інтелектуального потенціалу учня,

що передбачає:

• формування певного стилю мислення (наприклад, алгоритмічного, наочно-образного, теоретичного);

• формування вмінь приймати оптимальне (раціональне) рішення або ж варіативні рішення у складних обставинах;

• формування умінь щодо опрацювання інформації із застосуванням певних систем і технологій.

 

                          

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень