Протокол надання ППД з агресивною поведінкою
ПРОТОКОЛ
надання ППД людині з агресивною поведінкою
Психологічні та організаційні заходи |
|
Ознаки: |
Перший рівень |
Роздратування, невдоволення, гнів, які особа не здатна стримувати. |
Оцінити небезпечність ситуації для себе і постраждалого. Убезпечитись. Усі наступні дії потрібно виконувати із урахуванням фактору небезпечності ситуації. |
Агресія, не прив'язана до конкретного предмета, може бути перенесена на будь-кого чи будь-що, привід неважливий. Нанесення оточуючим ударів руками, ногами, використання будь-яких предметів для підвищення "руйнівної сили", неконтрольоване прагнення знищити вщент, нездатність зупинитися. |
Спробуйте перервати агресію будь-якою нейтральною пропозицією активної дії. |
Словесні образи, прискіпливість, лайка, пошук приводу, щоб виплеснути лють. |
Використайте вправу "Захоплення": просуньте свої руки під пахви потерпілого, пригорніть його до себе й злегка потягніть на себе (пояснюйте потерпілому, що ви робити, щоб ваші дії не сприйняли, як напад і привід для бійки). |
М'язове напруження: пружинна хода, можливо незначний тремор рук, ніг від напруження, різкі рухи (нездатність робити плавні рухи), напружені м'язи обличчя. Мова різка, містить багато емоційних компонентів. |
Демонструйте доброзичливість, не сперечайтесь, не звинувачуйте, навіть якщо ви не згодні з потерпілим, - не давайте йому приводу для розгортання суперечки. |
Підвищення кров'яного тиску: спочатку обличчя може почервоніти, а із загостренням стану - зблідніти; набухання вен та артерій на шиї та руках). |
Допоможіть постраждалому усвідомити свої почуття і тим самим оволодіти ними і собою. Зверніть його увагу на те, що він відчуває: "Ви злитеся, хочете розтрощити все вщент. Давай разом подумаємо, як нам виходити з цієї ситуації...". |
Коли напад люті взято під контроль, але зберігається збудження, то доцільно використати засоби релаксації, заспокійливе дихання (глибокий вдих у живіт і повільний видих), вправи на розтягування м'язів, які знімають напруження, та відпочинок, якщо бурхлива реакція привела до нервового виснаження. |
|
За можливості поспілкуватися з батьками, якщо це дитина |
|
Другий рівень |
|
Визначити небезпечність дій постраждалого для оточуючих і його самого. За потреби прийняти рішення щодо здійснення заходів ізоляції чи постійного нагляду (для виключення можливості суїциду). |
|
Третій рівень |
|
Навчання засобам контролю гніву. |
|
Навчання релаксаційним вправам та заспокійливому диханню як способам зниження напруження, збудження. |
|
Під час тривалого збереження підвищеного м'язового тонусу, збудження, які заважають засинанню - рекомендації із покращення засинання. |