STEM-УРОК - НОВИЙ ЕФЕКТИВНИЙ ФОРМАТ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ДО ЖИТТЯ
Стрімко розвивається суспільство. Щоб бути конкурентоспроможною, Україна повинна мати висококваліфікованих працівників. Тому зараз набирає швидких обертів в освітньому просторі нашої країни STEM-освіта.
Саме завдяки інтегрованому заняттю учні 11-Б класу мали можливість навчатися конструювати цілісну картину навколишнього світу з окремих розрізнених фактів, опрацьовуючи з української літератури нову тему «Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння. Драматургічна майстерність автора. Актуальність п’єси для нашого часу». Зокрема, допомогла одинадцятикласникам зробити це інформація з історії про основні завдання й напрями українізації 20-х років ХХ століття та матеріал про те, як тоталітарний режим став на шлях відвертого нехтування національного відродження в Україні.
Учні за допомогою графіка відтворили, як, не зважаючи на труднощі й перешкоди, українізація давала перші результати.
Аналізуючи твір, одинадцятикласники звернули увагу на мистецьку вправність Миколи Куліша органічно й художньо доцільно підносити українську мову та завдяки їй розкривати характери героїв. Особливо показовими є уривки вистави про спілкування тьоті Моті з членами родини Мини Мазайла, які учні переглянули.
Під час уроку діти продемонстрували продуктивну командну роботу, розподіляючи між собою ролі комедії та читаючи п’єсу в особах.
Зібравши потрібну інформацію, використовуючи при цьому різні джерела, одинадцятикласники підсумували, що ті українці, які хотіли чогось досягнути в тоталітарній країні, зокрема зробити кар’єру, усіма способами відхрещувалися від свого українства. Тому й з’являлися такі, як деякі герої твору «Мина Мазайло», які чекали прихід «старшого брата», не передбачаючи, що він принесе.
Отже, урок у форматі STEM – це не лише чудова нагода проекспериментувати з новими форматами викладу матеріалу, але й поєднати в процесі вивчення декілька шкільних предметів одночасно, що допомагає формувати в учнів бачення цілісної картини світу, критичне мислення та уміння застосовувати на практиці набуті знання.
Учитель української мови та літератури Наталія КРАСИЛІВСЬКА