"Корекційно-розвиткова програма Ментальне здоров'я. Ти як?"
Завершився ІІ (обласний) етап Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» за номінацією «Корекційно-розвиткові програми».
За підсумками ІІ етапу конкурсу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 31 травня 2018 року № 555 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» серед авторських програм соціальних педагогів переможною визначено роботу авторського колективу:
Кравченко Анни Святославівни, педагога соціального, Мантачки Ірини Анатоліївни, практичного психолога Жашківського ліцею №1 Жашківської міської ради Черкаської області (автори програми «Ментальне здоров’я. Ти як?»).
У корекційно-розвитковій програмі «Ментальне здоров’я. Ти як?» подано розробки занять, які формуватимуть культуру піклування про ментальне (психічне) здоров’я здобувачів освіти, розвиватимуть вміння знімати емоційне та фізичне напруження, сприятимуть розумінню інструментів, що допоможуть дбати про свій внутрішній стан. Розвиватимуть стресостійкість, життєстійкість, почуття безпеки, спостережливість.
Програма сприятиме обізнаності учнів про свій емоційний стан, про техніки самодопомоги та релаксації. Забезпечуватиме конструктивну атмосферу, встановлення довіри. Програма розрахована на 7 занять.
Корекційно–розвиткову програму у своїй діяльності можуть упроваджувати соціальні педагоги та практичні психологи закладів загальної середньої освіти.
Через воєнний стан та важкі події, пов’язані з ним, виникає потреба в проведенні психологічної просвітницької діяльності та інформуванні здобувачів освіти щодо питань збереження їхнього соціального благополуччя і психічного здоров’я.
Діти під час війни переживають стрес. Не у всіх розвивається психологічна травма, але кожна дитина потребує підтримки. Головну роль у цьому відіграють батьки, психологи. Існують базові правила, як підтримати дитину в ситуації, пов’язаній із важкими подіями, щоб стабілізувати її стан.
Діяльність практичного психолога, соціального педагога в закладі освіти спрямована на профілактику стресів, зокрема розв’язання освітніх та виховних завдань, що сприятимуть збереженню психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу, формуванню моделі бажаної поведінки, усвідомленню основних рис відповідальної поведінки, повноцінному розвитку особистості, створенню умов для формування мотивації до самовиховання й саморозвитку.
Завдання програми «Ментальне здоров’я. Ти як?»
- Розкрити сутність та значення ментального (душевного) здоров’я для здобувача освіти.
- Визначити вплив душевного здоров'я на життєдіяльність дитини.
- Проаналізувати види допомоги при психічних розладах.
- Визначити та обґрунтувати методи підтримання душевного здоров'я.
Теоретична значущість програми «Ментальне здоров’я. Ти як?» полягає в тому, що визначено сутність та значення психічного здоров’я для здобувача освіти, охарактеризовано вплив його на життєдіяльність особистості; розкрито ряд методів збереження душевного здоров’я.