A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський ліцей №1
Жашківської міської ради Черкаської області

Zhashkiv Lyceum 1 of Zhashkiv City Council of Cherkasy Region

Протоколи засідань МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Дата: 11.10.2024 14:51
Кількість переглядів: 8

Протокол №1

         засідання методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу  Жашківського ліцею № 1 Жашківської міської ради Черкаської області

від 28.08.2024 року

Присутні -   члени МО,

заступник директора із навчально-виховної роботи  -  Рудь Л.М.

заступник директора з навчально-виховної роботи - Волицька І.О.

Голова засідання – Віштак С.М.

Секретар – Чорна Н.Л.

Порядок денний

1.Аналіз методичної роботи вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2023/2024 навчальний рік.

2. Про погодження плану роботи на 2024/2025 навчальний рік.

3. Про особливості викладання навчальних предметів НУШ у 2024/2025 н. р. та програмно-методичне забезпечення викладення предметів суспільно-гуманітарного циклу  (програми, підручники, посібники).

4. Про дотримання єдиного мовного режиму в школі.

5. Про впровадження в освітній процес інструментів дистанційного навчання.

6. Про впровадження в освітній процес інклюзивного навчання. Затвердження календарних планів для учнів інклюзивного навчання.

7. Особливості впровадження інноваційної освітньої технології STEM-освіти у навчально-виховний процес закладу.

8. Розгляд та затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з предметів суспільно-гуманітарного циклу.

9. Затвердження календарних планів методичним осередком суспільно- гуманітарного циклу.

10. Індивідуальне навчання учня 8-Г класу Дідука Романа.

СЛУХАЛИ:

1. Віштак С.М, голову методичного об’єднання, яка підбила підсумки роботи вчителів суспільно-гуманітарного циклу за попередній рік та представила план роботи на 2024-2025 н.р.,  ознайомила із методичними рекомендаціями, зокрема з особливостями викладання навчальних предметів НУШ в 7 класі.

2.Рудь Л.М., заступника директора з навчально-виховної частини, яка наголосила, що календарно-тематичне планування повинне відповідати Освітнім програмам - єдиному комплексу освітніх компонентів, спланованих та організованих закладом загальної середньої освіти для досягнення учнями результатів навчання. Основою для розроблення освітніх програм є Державний стандарт загальної середньої освіти відповідного рівня. Заступник директора з навчально-виховної роботи повідомила про важливість дотримання критеріїв оцінювання та активне використання формувального оцінювання на уроках предметів суспільно-гуманітарного циклу, ще раз проінформувала про правила оформлення електронних журналів.

Рудь Л.М., заступника директора з НВР,   рекомендації щодо оцінювання результатів навчання (Наказ МОН № 1093 від 02.08.2024 року.). Вона зазначила, що пріоритетом навчання є організація оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. Зауважила, що на всіх осередках відповідально та старанно опрацювати критерії оцінювання здобувачів освіти.

3. Чорну Н.Л., секретаря методоб’єднання, яка подала інформацію щодо єдиного мовного режиму в закладі, якого повинні дотримуватись усі здобувачі освіти.

4. Волицьку І.О., заступника директора з навчально-виховної роботи, яка закцентувала особливу увагу на особливості викладання навчальних предметів НУШ в 2023/2024 н. р. та програмно-методичне забезпечення викладення предметів суспільно-гуманітарного циклу, особливо достатню кількість підручників, створення календарних планів на основі навчальних програм та вміле використання посібників.

5. Віштак С.М, голову МО, про впровадження в освітній процес інструментів дистанційного навчання (відео уроки, презентації), про впровадження в освітній процес інклюзивного навчання, затвердження індивідуального календарного планування для дітей з особливими потребами.

6. Рудь Л,М. про  особливості впровадження інноваційної освітньої технології STEM-освіти в навчально-виховний процес закладу та створення плану заходів упродовж навчального року, розгляд та затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу   предметів суспільно-гуманітарного циклу.

7. Волицьку І.О., яка проінформувала про продовження індивідуального навчання Дідука Романа та про необхідність розробки відповідного індивідуального календарного планування для даного учня.

УХВАЛИЛИ:

1. Затвердити рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, що додаються в Наказі МОН № 1093 від 02.08.2024 року.

2. Погодити календарно-тематичне планування з суспільно-гуманітарних дисциплін як таке, що відповідає чинним програмам з навчальних предметів  та подати на затвердження завучу до 15 вересня 2024 року й особливості викладання навчальних предметів НУШ в 2024/2025 н. р.

3.  Затвердити план роботи МО на 2024-2025 рік, ураховуючи план роботи школи.

4. Розробити та затвердити критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу з предметів суспільно-гуманітарного циклу до 18 вересня 2023 року, ураховуючи особливості вербального та бального оцінювання.

5. Індивідуальне календарне планування для Дідука Романа подати на затвердження завучу до 15 вересня 2024 року.

6. У своїй роботі дотримуватись наступності початкової та середньої школи.

7. Звернути особливу увагу на єдиний мовний режим у школі та  впроваджувати  інноваційні освітні технології STEM-освіти в навчально-виховний процес закладу.

Голова МО                                                   Світлана ВІШТАК

Секретар МО                                                Наталія ЧОРНА

                  

 

Протокол № 2

  засідання методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу

  Жашківського ліцею № 1 Жашківської міської ради Черкаської області

від 09.10.2024  року

Присутні -  члени МО,

заступник директора із навчально-виховної роботи  - Рудь Л.М.

заступник директора з навчально-виховної роботи - Волицька І.О.

Голова засідання – Віштак С.М.

Секретар – Чорна Н.Л.

Порядок денний

1.Сучасні документи у сфері освіти – надійний дороговказ Нової української школи.  Опрацювання  інструктивно-методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році (Лист МОН № 1.1/15776 від 30.08.24 року).

2. Вибір моделі щодо системи та критеріїв оцінювання учнів 5-9 класів НУШ.

 3. Мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти.

 4. Про організацію і проведення  І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури, історії, правознавства.

5. Про організацію проведення І етапу Міжнародного конкурсу імені П.Яцика  та І етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені  Тараса Шевченка.

6. Про організацію і проведення Дня української писемності в ліцеї.

7. Про організацію роботи з обдарованими дітьми. Підготовка до участі у творчих конкурсах.

 

  СЛУХАЛИ:  Рудь Л.М.,заступника директора з навчально-виховної роботи, щодо опрацювання  інструктивно-методичних рекомендацій  викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році (Лист МОН № 1.1/15776 від 30.08.24 року). Звертаємо увагу, що затверджено нову редакцію Типової освітньої програми для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти (наказ МОН від 09.08.2024 №1120). У 2024/2025 навчальному році на основі цієї типової освітньої програми складаються освітні програми для реалізації Державного стандарту базової середньої освіти, тобто для 5–7 класів закладів загальної середньої освіти а також для 8 класів пілотних закладів освіти, які є учасниками інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти». Головна мета запропонованих змін — зробити типову освітню програму більш гнучкою для впровадження різноманітних навчальних планів, варіативних інтегрованих курсів або навчальних предметів чи їхнього комбінування. Окрім того, оновлений типовий навчальний план дасть змогу закладам освіти передбачити навчальні години для подолання освітніх втрат.

                Віштак С.М, голову МО, про мотивацію навчання здобувачів освіти, аби мати високу результативність при складанні НМТ. Голова МО закцентувала увагу на те, що об’єктами оцінювання є результати навчання здобувачів освіти. Результати навчання — це знання, уміння, навички, ставлення, цінності, набуті в процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти й оцінити та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми на кожному рівні (циклі) загальної середньої освіти. Формувальне оцінювання спрямоване на відстеження динаміки навчального поступу учнів, визначення їхніх навчальних (освітніх) потреб  і скерування освітнього процесу на підвищення ефективності навчання з урахуванням встановлених результатів навчання. Оцінювання може здійснюватися як у процесі навчання (поточне), так і на різних його етапах (підсумкове). Під час оцінювання результатів навчання важливо враховувати дотримання здобувачами освіти принципів академічної доброчесності (самостійне  виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання; покликання на джерела інформації в разі використання  ідей, розробок, тверджень, відомостей). У разі порушення учнями принципів академічної доброчесності, зокрема,  списування (виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання під час певного виду навчальної діяльності), учитель / учителька може ухвалити рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності і запропонувати здобувачеві освіти повторне проходження оцінювання. Зазначила, що галузеві критерії синхронізовані відповідно до груп результатів освітніх  галузей:

Мовно-літературна (українська мова, література, зарубіжна література):

 Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації

для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях.

 Сприйняття, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в

текстах різних видів і використання її для збагачення власного досвіду.

 Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими

особами, зокрема інтерпретація літературних творів українських і

зарубіжних письменників; взаємодія з іншими особами у цифровому

середовищі, дотримання норм літературної мови.

 

 Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної

мовної творчості, спостереження за мовними та літературними явищами,

проведення їх аналізу.

Громадянська та історична:

 Орієнтація в історичному часі та просторі, виявлення взаємозв'язків та

явищ.

 Робота з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту.

 Виявлення здатності до співпраці, толерантності, громадянської позиції.

У розділі IV «Підсумкове оцінювання» зазначених рекомендацій вказано, що

підсумкове оцінювання здійснюють періодично. Кількість підсумкових робіт, час їхнього проведення вчитель / учителька може встановлювати самостійно.

Підсумкові роботи можуть забезпечувати охоплення одного, декількох або всіх груп результатів, визначених у Державному стандарті, у межах вивченого впродовж певного періоду, і мають забезпечувати об’єктивність оцінювання.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту» основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

Підсумкове оцінювання за семестр здійснюють за групами результатів навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями (додаток 2 до Рекомендацій щодо оцінювання), з урахуванням різних форм і видів навчальної діяльності.

Для формування висновків щодо рівня досягнення обов’язкових результатів

навчання за семестр учитель і учителька може запропонувати учнівству:

виконати комплексну підсумкову роботу, завдання якої дозволяють установити

результати навчання за всіма групами результатів, визначеними в Критеріях

оцінювання за освітніми галузями; 

виконати окремі підсумкові роботи для кожної групи результатів, визначеної у

Критеріях оцінювання за освітніми галузями.

У Свідоцтві досягнень виставляють семестрові оцінки за групами результатів. На підставі оцінок за групами результатів виставляють загальну оцінку за семестр з кожного навчального предмета / інтегрованого курсу навчального плану освітньої програми закладу освіти.

Оцінка за семестр може бути скоригованою.

Підсумкове оцінювання за рік не здійснюють. Річну оцінку виставляють на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним оцінок за І та II семестри. Для визначення річної оцінки потрібно враховувати динаміку особистих досягнень здобувача освіти  протягом року.

Таким чином учителям, які викладають у 5-7 класах, пропонується:

При укладанні календарно-тематичних планів передбачити проведення окремих або комплексних підсумкових робіт за групами результатів, визначеними в Критеріях оцінювання за освітніми галузями.

Такі роботи проводити після завершення вивчення окремих елементів навчальної програми (теми / розділу тощо) та/або в кінці семестру.

На підставі оцінок, отриманих учнями за результатами підсумкових робіт, у Свідоцтві досягнень виставляти семестрові оцінки також за групами результатів. На підставі оцінок за групами результатів виставляти загальну оцінку за семестр. Річну оцінку виставляти на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих семестрових оцінок.

 

     Чорна Н.Л, секретар МО,  повідомила про графік проведення І та ІІ етапу шкільних олімпіад з    української мови і суспільних дисциплін та підвела підсумки участі в олімпіадах   ліцеїстів нашого навчального закладу  в минулому навчальному році.

  УХВАЛИЛИ: 1. Опрацювати  інструктивно-методичні рекомендації  викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році (Лист МОН № 1.1/15776 від 30.08.24 року).  2. Розробити завдання І етапу олімпіади з української мови та літератури, історії, пр СЛУХАЛИ: Віштак С.М, голову МО, про вибір моделі щодо системи та критеріїв оцінювання учнів 5-9 класів НУШ. На виконання законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024 № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання, на виконання рекомендацій МОН України, поданих на вебінарі 3 жовтня 2024 року «Як оцінювати учнівство 5-9 класів НУШ» з метою об’єктивного та неупередженого визначення рівня сформованість ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів 5-9 класів НУШ, згідно рішення педагогічної ради від 04.10.2024 року (протокол№4), із запропонованих МОН України трьох моделей оцінювання вибрали модель за номером один.

  ВИСТУПИЛИ: 1. Чорна Н.Л., секретар МО, про організацію та проведення І етапу Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика та І етапу Міжнародного  мовно-літературного конкурсу імені Т.Шевченка та проведення й організацію Дня писемності в ліцеї.

   2. Рудь Л.М., заступник директора із навчально-виховної частини, яка наголосила на важливості участі здобувачів нашого навчального закладу в конкурсах та олімпіадах, та результативність їхніх знань.

  УХВАЛИЛИ:

1.Педагогічним працівникам, які працюють у 5,6,7 класах НУШ, взяти до

уваги, що оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти продовжувати

проводити згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024

№ 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів

навчання».

2. Обрати із запропонованих МОН України трьох моделей оцінювання модель

за номером один:

2.1. оцінки за семестр виставляти на основі підсумкових робіт (ПР) за однією

або кількома групами результатів, визначеною/визначених у Критеріях

оцінювання за освітніми галузями.

2.2. При виставленні оцінки за групи результатів враховувати результати

поточного оцінювання (ПО) за певну групу загальних результатів (ПО ГР1, ПО

ГР2 й под.).

2.3. Обов’язково враховувати динаміку особистих досягнень учня/учениці

протягом семестру.

3.Повторно переглянути й  опрацювати нормативні документи НУШ         (Концепція НУШ,  Держстандарт базової середньої освіти, професійний стандарт, Положення про сертифікацію педагогічних працівників, про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад тощо.

3.Розробити завдання І етапу Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика та І етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Шевченка.

4. Організувати та провести День писемності на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури, у позаурочний час, на годинах класного керівника. Проведену роботу висвітлювати на сайті ліцею.

СЛУХАЛИ: Гричину А.М., члена МО, про організацію роботи з обдарованими дітьми та про учать у творчих конкурсах, інтелектуальних змаганнях.

ВИСТУПИЛИ: Волицька І.О., заступник директора із навчально-виховної частини, яка закцентувала увагу на важливість участі обдарованих дітей у творчих конкурсах, що дасть можливість  для старшокласників у виборі професії та складанні МНТ.

УХВАЛИЛИ: систематично упродовж навчального року організовувати роботу з обдарованими дітьми для участі у творчих конкурсах. Проведену роботу висвітлювати на сайті ліцею.

Голова МО                                                                    Світлана ВІШТАК

Секретар МО                                                                Наталія ЧОРНА

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень