A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський ліцей №1
Жашківської міської ради Черкаської області

Zhashkiv Lyceum 1 of Zhashkiv City Council of Cherkasy Region

Упровадження в навчальний процес освітнього проєкту "Виачай та розрізняй: інфо-медійна грамотність"

Дата: 25.09.2020 15:13
Кількість переглядів: 387

Фото без опису

У нашій школі цьогоріч вперше впроваджується в навчальний процес  проект «Вивчай і розрізняй» .

Проект «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси. Методологія IREX передбачає інтеграцію інфомедійної грамотності в навчальну програму шкільних предметів з метою набуття українськими школярами навичок критичного сприйняття інформації та усвідомлення ними цінності високоякісної інформації в контексті шкільної освіти. 

Мета проекту -  розвиток  навичок критичного сприйняття інформації в українських школярів та сприяння усвідомлення ними цінності високоякісної інформації.

Над втіленням проекту працюють  Гричина А.М., Полонська Н.В., Чорна Н.Л., Деркач Т.О., Сливанчук Т.М., Булавка Ю.М. Розширення інфомедійної грамотності відбувається за трьома напрямками: історія, українська мова та література, мистецтво.

Інтеграція інфомедійної грамотності на уроках мистецтва (учителі Деркач Т.О., Сливанчук Т.М.) відбувається з використанням  є таких прийомів та методів як:

  • Адаптація вправ під клас;
  • Застосування вправ-конструкторів;
  • Використання гнучкості допоміжних матеріалів та ін.

Застосовуються вправи даного курсу вибірково, адаптовуються   до певного класу. Обрано для участі у проекті 2 класи: 9-А та 9-Б.   Курс пояснює, як орієнтуватися в інформації довкола та як розпізнати дезінформацію і пропаганду.

Завдання вчителя мистецтва розвивати вміння ефективно шукати інформацію, розуміння  авторського права та плагіату, вміння систематизувати інформацію. Навчити алгоритмів пошуку у соцмережах та виробити вміння перевіряти  інформацію тексту, фото, відео.

Учні 8-Б та 8-В класу у  2020-21 н.р.  вивчення української мови та літератури (учитель Гричина А.М.) розпочали паралельно з навчанням інфомедійної грамотності та критичного мислення. Вихованці матимуть можливість аналізувати, критично сприймати інформацію з медіа простору.   

25.09 у 8-В класі проведено урок «Різновиди аудіювання. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії та культури».   У рамках цієї теми  учням запропоновано виконати вправу з аудіювання медіатексту (відеосюжету) про Острозький замок. Окрім звичного в межах програми аудіювання, під час уроку тренуються навички критичного сприйняття медійних текстів.

У  результаті таких уроків учні матимуть можливість краще розрізняти факти й судження, визначати нетрадиційні новини, орієнтуватися у медіапросторі.

Навчально-методичні матеріали (пропоновані вправи та інформаційний матеріал) інтегруються в уроки з предметів «Українська мова» та «Українська література» та подаються вчителем додатково до основного матеріалу. Зокрема, на уроках української мови в 9-А класі (учитель Чорна Н.Л.) через використання навчально-методичних матеріалів курсу в учнів формуються навички аналізу медіатекстів, критичне мислення, уміння ропізнавати судження й факти, фейкові новини. 

 Школярі активно висловлюють власну думку, аналізують статті, інтерв’ю, одночасно поглиблюючи та закріплюючи знання з мови. Нові форми роботи, сучасний підхід, зв'язок навчального матеріалу з життям учнів та актуальність обговорюваних проблем, безумовно, підвищують мотивацію учнів у навчанні та сприяють кращому засвоєнню знань та формуванню компетентностей, необхідних для життя в сучасному суспільстві. 

Курс упроваджується у 9-10 класах з   історії України та Всесвітньої історії.
Упроваджуючи під час уроків елементи інформаційної грамотності, учителі історії Полонська Н.В та Булавка Ю.М ставлять собі за мету зацікавити учнів критично ставитись до джерел інформації та до якості інформації, яку вони отримують.
      Цей курс може допомогти дітям розпізнавати фейкову інформацію, не вірити маніпулятивним закликам, застосовувати аналіз інформації, розвивати уміння ідентифікувати пропагандистські прийоми, аналізувати медійні тексти, промови, плакати.

Навички, отримані під час уроків, учні зможуть використовувати в повсякденному житті, критично осмислюючи отриману інформацію.

 

       Уроки з опануванням інфомедійної грамотності пов’язують їх зміст з сучасністю, адже ведеться мова про те, що знайоме та близьке дітям, стане їм у нагоді у сучасному мегамедійному просторі, допоможе зорієнтуватись, уникнути інформаційного обману та маніпуляції, навчить критично ставитись до почутого, побаченого, узагальнювати, порівнювати, формувати власну думку та стійку життєву позицію,  що притаманно  та вкрай необхідно  сучасній успішній реалізованій особистості.

 

 

 

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень