Трипілля
Такою, на перший погляд, незвичною була тема уроку математики у 6б класі.
На занятті учні ознайомились з відео матеріалами та переглянули презентацію
про древню трипільську культуру. Діти отримали відомості щодо:
територіального розташування, суспільного устрою, побуту, культури та
духовних вірувань давнього народу. Школярі вивчали періоди існування
древньої культури та роки найбільшого її розквіту. Учні дізнались про найбільші
трипільські поселення в Україні та найвідоміші знахідки.
Цікавою була інформація про трипільські протоміста й житло наших пращурів
(хати на слупах). Діти також дізнались, чим займались трипільці та
ознайомились з особливостями гончарного ремесла народу.
Захопливими були відомості про вірування цих племен. Особливу увагу дітей
привернуло мистецтво древніх народів прикрашати свій одяг та створювати
різні зачіски з плетіння волосся.
Математика на уроці допомогла обчислити періоди розцвіту трипільської
культури, знаходити відстані між відомими археологічними знахідками,
обрахувати площі поселень та протяжність ймовірних кордонів.
Справжнім відкриттям для дітей стала інформація про Державний історико-
культурний заповідник «Трипільська культура» в селі Легедзине, що на
Черкащині поблизу м. Умань. Віртуальну екскурсію школярі захотіли
перетворити в реальність. Завзято виконали підрахунки кілометражу маршруту
та кошторису транспортних затрат на можливу екскурсію до трипільського
поселення на Уманщині.
А на останок, зачаровані «мальованою керамікою», створили оздоблення
тарілочки з використанням трипільської символіки та дослідили, як геометрія
вплелась в прадавні символи.
Незвичним виявилось також і домашнє завдання цього уроку: Уважно
розглянути вдома вишиті рушники, скатерки, сорочки та знайти в сучасних
орнаментах виробів елементи древньої трипільської культури.
Вчитель математики Дика Т. В.