A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський ліцей №1
Жашківської міської ради Черкаської області

Zhashkiv Lyceum 1 of Zhashkiv City Council of Cherkasy Region

Аналіз роботи МО природничого циклу

Дата: 28.08.2024 23:07
Кількість переглядів: 45

Аналиіз работи

методичного об´єднання учителів 

природничого циклу

за 2023 – 2024 навчальний  рік

 

У 2023– 2024 навчальному  році   методичне  об´єднання учителів 

природничого  циклу працювало наступним складом:

 

Прізвище, ім’я,

           по-батькові

Посада

Категорія

Освіта

Науково-методична

проблема

 

1.

Дуб Оксана Петрівна

Учитель географії

вища

повна вища

«Формування зацікавленості пізнання світу в умовах креативної освіти»

 

2.

Ященко Наталія Анатоліївна

Учитель біології та хімії

вища

Повна вища

Розвиток пізнавального інтересу до вивчення біології та хімії з використанням STEM технологій

3.

Колісник Олена Олексіївна

Учитель біологі та екології

вища

Повна вища

Впровадження STEM на уроках біології та пізнаємо природу

4.

Малюх Наталія Михайлівна

Учитель хімії

вища

Повна вища

Підвищення ефективності навчально-виховного процесу на уроках хімії шляхом впровадження освітніх інноваційних технологій

5.

Кравченко Анна Святославівна

Учитель біології

друга

Повна вища

Впровадження STEM на уроках біології та пізнаємо природу

6.

Кравченко Тетяна Онисимівна

Учитель хімії, захисту України

вища

Повна вища

Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках хімії шляхом впровадження інноваційних технологій

7.

 Матусевич Анна Миколаївна

Учитель географії та історії

друга

Повна вища

Розвиток пізнавальних інтересів на уроках географіїї шляхом впровадження інноваційних технологій

 

Науково - методична проблема  МО природничого  циклу: «Реалізація компетентнісного підходу на уроках  природничого  циклу для адаптації здобувачів освіти  в соціумі».

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

Завдання, які заплановано  на  2023 – 2024 навчальний рік:

  • систематично аналізувати якість роботи вчителів природничого циклу;
  • передбачити моніторингові дослідження рівня творчої активності вчителів;
  • під час атестації вчителів природничого циклу приділяти особливу увагу якості самоосвіти, своєчасності і результативності курсової перепідготовки;
  • продовжувати працювати над впровадженням STEM-освіти в нащому ліцеї;
  • впроваджувати інноваційні методи навчання учасників освітнього процесу;
  • спрямовувати роботу на створення цілісної системи психолого-

педагогічного супроводу розвитку особистості здобувача освіти;

  • систематично аналізувати зміст нових модельних  програм НУШ та підручників з метою реалізації компетентнісного підходу до навчання учасників освітнього процесу; 
  • впроваджувати нові методи навчання з метою розвитку творчої особистості.

Протягом 2023 -2024 н.р.  учителі природничих дисциплін впроваджували сучасні педагогічні технології з предметів біології, хімії, географії, захисту України з метою підвищення мотивації до навчання та сприяли розвитку компетентностей учасників освітнього процесу.

У  своїй   роботі  учителі  МО природничого циклу   використовували  наступні  технології:

  • Традиційні (підручник,  лабораторні  та  практичні  роботи, наочні  матеріали).
  • ІКТ (навчальні електронні посібники, електронні журнали, отримання  додаткової  інформації  за  допомогою  Інтернету, презентації, мультімедійні  обладнання кабінетів), онлайн - тестування, онлайн-олімпіади та  конкурси.
  • Протягом двох останніх навчальних років учителі у своїй роботі вдало  впроваджують STEM-освіту в освітній процес.

 

Освітяни  нашого методичного об´єднання  - активно  використовували  мережу  Інтернет, вміло  застосовували  отриману  інформацію  як  на  своїх  уроках  так  і під  час  позаурочної  діяльності. З  метою  розвитку  професійної  компетентності,  неперервно  та  систематично  підвищують  свою  кваліфікацію  через  наступне: учасники професійних конкурсів, проєктів, методичних форумів, творчих груп, конкурсів, олімпіад. А саме:

  1. Ященко Н.А.:

1) Участь команди «Зелений  гомін» у Всеукраїнському Інтернет-турнірі із природничих дисциплін "Відкрита природнича демонстрація»

          2)  Моделювання на уроках біології: створення водної екосистеми з пластиліну ( 7-б клас),  STEM проект “Тварини Антарктиди” ( учні 7-х класів готували проєкти про тварин Антарктиди, десятикласники — про станцію “Академіка Вернадського)

         3) Зустріч  у режимі відеозв’язку з Мартиненком Дмитром Олеговичем, учасником 28-ї Української антарктичної експедиції, яка вирушила на станцію "Академік Вернадський" у березні 2023 року.

         4) Участь у конкурсі “Яскрава Антарктида”, за результатами якого учень 10-Б класу Джурило Дмитрій отримав диплом І ступеня

         5)  STEM-дослідження:  “Дослідження вмісту вітаміну С йодометричним методом у різних соках та фруктах”(10-Б,А).  Учні десятих класів під час вивчення теми «Вітаміни» здійснили експериментальне дослідження вмісту вітаміну С йодометричним методом у різних соках та фруктах. Учні 10-А класу порівнювали вміст цього вітаміну в апельсиновому та яблучному соках, виявивши, що апельсиновий сік має значно більший вміст вітаміну. Учні ж 10- Б класу досліджували вміст вітаміну в яблучному соці різних виробників та порівнювали вміст вітаміну С у різних фруктах.

      6)   Інженерний тиждень.

 Моделювання в біології  “Життєві форм представників Типу Кишковопорожнинних”.  Учні 7-в класу, що навчаються за проектом         «Інтелект України» та учень 7- б класу Овсій Богдан, під час інженерного тижня на уроці біології конструювали моделі життєвих форм представників Типу Кишковопорожнинних використовуючи пластикові стаканчики,тарілки та старанність і прагнення до знань учні створили моделі поліпів і медуз, що дало розуміння відмінності та схожості цих різних життєвих форм даних тварин

       7) STEM- проекти: “Еволюція людини. Первісна доба і перші цивілізації  на території України. Трипільська культура” (9-Б клас), висаджуваня  цибулькових рослин отриманих  в рамках Всеукраїнського проекту Flowers4school, STEM-проєкт «Синичка за вікном» 7 класи, STEM-дослідження “Транспорт води в рослині”(6-В)

Хімія:  

          1.Моделювання на уроках хімії( STEM в хімії):

-  Учні 7-В класу при вивченні теми «Будова молекул», а учні 10- Б при вивченні органічних сполук створювали моделі молекул різних речовин.

- Хімічний склад чорного чаю ( STEM в хімії).Дослідним шляхом було виявлено  вміст фенолу у чаї. Якісною реакцію на фенол є дія ферум(ІІІ)хлоридом, під час якої спостерігається зміна забарвлення на фіолетовий колір

  1.  STEM-дослідження «Вміст органічних кислот в продуктах харчування»(10-Б), під час опрацювання теми «Карбонові кислоти» в межах лабораторної роботи «Вміст органічних кислот в продуктах харчування» учні 10-Б класу здійснили дослідний аналіз певних продуктів харчування. Для дослідження було взято квашену капусту, ряжанку, яблуко,  мандарин та мінеральну воду «Поляна квасова».За допомогою універсального індикатора було визначено рН- cередовища цих продуктів
  2.  Олімпіади

Хімія:

  1. місце - Загоренко Ірина (7-а)

          3- місце - Руденко Софія( 7-в)

          2- місце - Джурило Дмитрій ( 10- б)

Біологія:

 3-місце- Пожидаєва Алевтина (9-Б)

 

 

2. Дуб О.П.: Вересень, закінчення роботи над довгостроковим  STEM - проєктом «Квітковий голинник»  6В, 9А разом з учителем технологій.

STEM проєкт  створення «Штучних екосистем», вивчення колообігу води в природі. (5в  «Пізнаємо природу»).

Проєктна діяльність на уроках в 6в класі (Інтелект України) 2 проєкти на семестр («Відомі мореплавці та мандрівники, які здійснили видатні географічні відкриття в різні епохи», «Використання корисних копалин у побуті»),  «Охорона грунтів своєї місцевості», «Забруднення навколишнього середовища»

Уроки-дослідження у 5в класі «Дослідження розчинності деяких речовин», «Розділення розчинених та нерозчинних речовин фільтруванням»., «Ознайомлення зі зразками гірських порід та мінералів», дослідження та визначення температури повітря протягом дня, визначення атмосферного повітря використовуючи барометр та міні метеостанцію (6 кл.).

Моделювання на уроках «Пізнаємо природу» 5 кл, «Географія» 6 кл. Виготовлення моделей молекул різних речовин, створення найпростіших терезів для зважування (5 кл.),   створення вулкана (6 кл.), створення моделі внутрішньої будови Землі (5 кл.), створення моделей гномона (6 кл.), створення моделей будови атмосфери (6 кл.), створення опадоміра (6 кл.), створення моделі барометра (6 кл.), створення моделі флюгера (6 кл.), створення моделі легень (5 кл.), створення моделі головного мозку (5 кл.), створення моделі «Тарілки здорового харчування» (5 кл.).

Участь у відкритому обласному челенджі «Вишиванка – генетичний код нації»,   який проводив Черкаський обласний центр краєзнавства і туризму. Творчий  колектив 7в класу отримав Диплом.

Участь у ІІ Всеукраїнському конкурсі для школярів «Цікава гідрометеорологія», який проводив Одеський державний  екологічний університет, учасник Нікіфорова Анастасія 9в кл, секція «Спостереження за погодою та кліматом», тема дослідження «Червоний код для людства». Глобальні кліматичні зміни. Вчитель та учениця отримали сертифікат за активну участь.

Участь у V Всеукраїнській краєзнавчо-етнологічній конференції учнівської молоді «Завжди в народі буде жити, що серце серцю передасть…», який проводив Івано-Франківський обласний державний центр туризму і краєзнавсва учнівської молоді. Учасники учениці 9 кл. (Гливенко Юлія, Фастовець Лейла) у секції «Традиційне вбрання українців», отримали сертифікати та дипломи, учитель подяку.

Участь у щорічному Всеукраїнському пізнавальному конкурсі «Європа – це я», який проводить «Шкільний портал». З ліцею було зареєстровано 18 учасників (6 -10 класів).

Участь у Всеукраїнській Інтернет-олімпіаді з географії на базі Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна (учні 9в Бойко Віолетта, Нікіфорова Анастасія та 11в кл. Вояківський Андрій).

Підвищила кваліфікацію пройшовши курс лекцій «Актуальні питання економічної географії України в умовах широкомасштабних бойових дій» (обсяг 10 год), відділення наук про Землю КПНЗ « Київська Мала Академія Наук учнівської молоді», отримала  сертифікат.

Онлайн зустріч з Мартиненком Дмитром Олеговичем, учасником 28-ї Української антарктичної експедиції, яка перебуває на українській станції «Академік Вернадський» в Антарктиді. Учасники учні 7в, 7б, 9б, 9в кл.

Участь у віртуальній історичній, туристично-краєзнавчій квест-вікторині «Наша Черкащина» (до 70-річчя утворення Черкаської області). Учасники  - учні 11 класів, за успішного проходження отримали дипломи.

 

  1. Колісник О.О. Участь команди «Зелений  гомін» у Всеукраїнському Інтернет-турнірі із природничих дисциплін"Відкрита природнича демонстрація»

   STEM моделювання на уроках біології:  урок «Всесвітній  День  захисту  тварин», створення  «Штучних екосистем»  вивчення  колообігу   води  в  природі  5кл.,  учні 9-В класу при вивченні  відповідних  тем створювали STEM проєкт вивчаючи    їх   будову та  функції:  «Будова клітин та органел», «Особливості будови   ДНК »,  «Особливості будови  та функції   статевих клітин».

 Створення STEM проєктів «Дихальної  та    травної  систем»   вивчаючи  принцип  роботи  на уроках біології з учнями 6-Г класу.   

               Зустріч у режимі відеозв’язку з Мартиненком Дмитром Олеговичем,     учасником 28-ї Української антарктичної експедиції, яка вирушила на станцію "Академік Вернадський" у березні 2023 року.  Висадження цибулькових рослин отриманих в рамках Всеукраїнського проекту Flowers4school.

"Запорізькі козаки - захисники української землі."  в 5-А класі (в рамках історичного тижня),   "Історія походження українців від трипільців" в 9А ,9-В класах ( до тижня Трипільської культури) 

 Створення SТЕМ проєктів " Здорова тарілка" в 5 класах, урок "Походження людини"  із створенням STEM преєктів в 9-А,9- В класах.

 Олімпіади з біології 

Ільченко Софія ІІ місце (11-В клас) 

          Вояківський Андрій ІІ місце (11-В клас)

Величко Ольга ІІІ місце (10-В клас)

Бойко Віолетта ІІ місце (9-В клас)

                       2 семестр 

  1. -1) "Запорізькі козаки - захисники української землі."  в 5-А класі (в рамках історичного тижня)
  2. 2)  "Історія походження українців від трипільців" в 9А ,9-В класах         ( до тижня Трипільської культури) 
  3.  
  4. 3)- Створення SТЕМ проєктів " Здорова тарілка" в 5 класах.
  5. 4) -урок "Походження людини"  із створенням STEM преєктів в 9-А,9- В класах.

 

 

  1. Кравченко А.С.

Впродовж року згідно плану заходів дослідно-експериментальної роботи STEM-ОСВІТИ були проведені такі уроки:

  1. Дихальна система з елементами STEM-технологій. Створення органів дихання. 8-А; 8-Б класи;
  2. Система кровообігу. Рух кровообігу з елементами STEM-технологій. Створення кровообігу людини. 8-А; 8-Б класи;
  3. Травна система з елементами STEM-освіти. Здорове харчування. 8-А; 8-Б класи;
  4. STEM-проєкт «Створення органів слуху людини». 8-А; 8-Б класи;
  5. Урок лабораторія харчування «Їжа та її компоненти». 8-А; 8-Б класи;
  6. STEM-проєкт «Будова та функції органів сечовидільної системи. Утворення сечі».

Принципи STEM-освіти успішно використовується в освітньому процесі. Такий підхід до навчання розвиває логічне і математичне мислення, наукове розуміння природи і сучасних технологій у дітей. STEM-освіта дозволяє змінити форму викладання – урок не сфокусований на вчителі, у центрі уваги завжди знаходиться вирішення проблеми.

Впродовж року підвищувала кваліфікацію сертифікат  за напрямом: «Турбота про дитячу психіку в умовах війни: практичні поради та інноваційні підходи». 10.05.2024р.

Сертифікат «Цифровий учитель» від 09.02.2024р.

Сертифікат про проходженням курсу «Організація  послуг психічного здоров’я та психосоціальної підтримки» від 29.08.2024р.

Сертифікат, що взяла участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Підтримка психологічного здоров’я особистості в умовах війни: міжнародний досвід та українські реалії» від 27.05.2024р.

  1. Кравченко Т.О.

STEM – проєкти. Хімія 11в кл. «Кислотні дощі. Вплив кислотних оксидів і продуктів їхньої гідратації на рослини», «Неорганічні речовини у фармації і харчовій промисловості», «Раціональне використання добрив та проблеми охорони довкілля». 

7б кл. Оксиген, його поширеність у природі. Кисень . Отримання кисню з гідроген пероксиду з використанням біологічних каталізаторів.

 

  1. Матусевич А.М.

Пройдено курси в проєкті "Інтелект України" - Моя планета Земля, Географія.  Відкритий урок "Корисні копалини України, їх класифікація за використанням, закономірності поширення" 8 - Б кл. Інженерний тиждень 2024 - "Виготовлення опадоміра" 6 - Г кл.. Урок до Дня Землі  «Чисте довкілля –чисте сумління!» 6 - Г кл.

                Урок - екскурсія "Природа моєї місцевості" 6 кл.

  1. Коваленко Т.Г.

Моделювання на уроках в 5-6 класах  «Виготовлення нівеліра», «Утворення хмар»,  «Виготовлення власного барометра».

Презентації «Сучасні прилади, які допомагають вивчати природу» 11 клас. Дослідження «Сезонні спостереження за змінами в природі» 6а клас.

Тому,  методичне об´єднання учителів  природничого  циклу у  2024 – 2025 навчальному   році  буде  вирішувати  наступні  завдання:

  1. Продовжувати  вести активну роботу по  впровадженню  сучасних  освітніх технологій (особливу увагу приділити  STEM-технологіям).
  2.  При дистанційному навчанні здобувачів освіти удосконалювати та урізноманітними форми проведення уроків,  використовувати при цьому різноманітні освітні платформи.
  3. Створювати  умови  для  самореалізації  всіх  учасників  освітнього  процесу шляхом  активізаціїї  пізнавальної  діяльності  здобувачів  освіти, разкритям  їх творчого  потенціалу  і  участі в інноваційній деяльності.

     4.  Продовжити  роботу  з  талановитими  та  обдарованними дітьми.

Роботу методичного об’єднання учителів природничого  циклу за 2023-2024  навчальний рік вважати задовільною.

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень