Уроки у піжамах та капцях (частина ІІ)
Учні 5-7 класів працюють також з ресурсом Learningapps, виконуючи різні види завдань. Особливістю цього ресурсу є те, що є можливість створювати ігрові завдання (пазл, кросворд, вікторина), учень може спробувати виконати завдання повторно, запам’ятовуючи і виправляючи власні помилки. Учні 8-10 класів навчаються також за допомогою курсів на платформі ЕdEra, Мова – ДНК нації, Прометеус, де є не лише якісні відеоуроки з української мови, які рекомендує переглянути вчитель, а й тести для перевірки знань. Завдання з GooglКласу дублюється в групі вайбер для батьків, щоб вони мали змогу проконтролювати, як діти виконують роботу. У цілому, дистанційне навчання дає можливість донести до дітей інформацію та перевірити й оцінити рівень засвоєння знань учнів. Не вистачає безпосереднього спілкування, обговорення, дискусії, що є особливо важливим на уроках української літератури. Але разом з тим учні навчаються чітко й грамотно формулювати думку кількома реченнями, адже вчитель перевіряє кожну відповідь й надсилає учневі відредагований текст з поясненням.
Володимир Юрійович Приймак на стіні кожного класу, де викладає предмет інформатика, в e-scool завантажив код до classroom, провівши індивідуальну роботу з кожним класним керівником.Проінструктував учнів як користуватись Google Classroom, завантажив завдання де вказав умови та термін виконання.
Учителі математики Рогівська Т.С., Дика Т.В.,Ігнатова Т.В.працюють над залученням учнів до дистанційного навчання також використовуючи ресурс Google classroom, де розміщують завдання для учнів, коментують помилки, виставляють оцінки. В перший же день карантину учням в електронному журналі було роздано теми уроків та домашні завдання згідно програми для 5,6,7,8,9,10,11 класів з математики. Рекомендації до них даються у вайбері. Також для онлайн навчання у 10-А класі, а саме відео-конференцій, була створена група у програмі Hangouts. Займаючись самоосвітою на карантині, були учасниками вебінару «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину», який проводила Шпильова Вікторія Володимирівна. Мета вебінару було надати практичні поради по налагодженню освітнього процесу шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Завдання вебінару: Розкрити різні ресурси для організації освітнього процесу.
• Розглянути окремі техніки налагодження зворотного зв’язку.
• Опанувати сучасні онлайн-інструменти для дистанційного навчання. Завдяки навчанню на вебінарі навчились працювати на платформі Classroom. Кожному класу надаються посилання на відео-уроки, які заздалегідь переглядаються учителями. Потім відносно поданого матеріалу створюються завдання в тестовій формі. Під час перевірки при аналізі помилок скидаються відео уроків, які допомагають учням вирішити незрозумілі питання. Для перевірки знань використовують тести, що створені на сайті Всеосвіта.
Учителі зарубіжної літератури Вичерова М.П. та Колодкіна Л.М .Використовують сервіс Classroom для перевірки знань за вивченими творами (запитання-відповіді, творчі завдання дискусійного характеру, презентаціі). Як і будь-яка форма навчання, дистанційна освіта має свої переваги та недоліки. Серед плюсів можна назвати той факт, що завдання виконуються всіма учнями у письмовому вигляді та кожен отримує оцінку за його виконання, в той час як на уроці не завжди є можливість опитати всіх учнів класу. Однак недоліком може вважатися те, що школярам не можна якісно пояснити весь матеріал, закцентувати увагу на важливих деталях, використовуючи різні види взаємодії, як це можна здійснити на уроці при живому спілкування учителя з учнями. Навчання загалом зводиться лише до письмового виконання поставлених задач без глибокого аналізу художнього твору, що є основним при вивченні такого предмету як зарубіжна література.
Учителі біології та географії Ященко Н.А., Колісник О.О., Коваленко Т.Г. вважають засобами, що забезпечують у дистанційному навчанні використання усіх форм взаємодії, є сучасні інформаційні телекомунікаційні технології, які дають учням змогу самостійно долучатися до найрізноманітніших інформаційних джерел. Олена Олексіївна Колісник користується найбільш поширеними засобами організації дистанційного навчання ,що базуються на Інтернет-технологіях – LearningApps, https://classroom.google.com, https://naurok.com.ua, Вайбер , електронна пошта, чати, форуми, веб-сайти, онлайн-бібліотеки, електронні підручники ,файли розсилок. Зокрема використовує такі форми роботи : тестові завдання, проекти, практичні роботи, вірні та невірні твердження, кросворди., інтерактивні вправи й інші види діяльності . Усі ці засоби часто комбінуються з традиційними друкованими матеріалами. Для власного саморозвитку переглядає вебінари та конференції.
Ященко Наталія Анатоліївна використовує під час дистанційного навчання додаток Google Клас, де створені всі класи, у яких вона викладає. Систематично дітям подається новий матеріал у вигляді лекцій, відеофільмів, презентацій. Окрім цього, діти отримують домашнє завдання: робота з підручником, створення презентацій, проектів, написання есе, виконання вправ. Також учитель здійснює перевірку знань учнів за допомогою тестувань, розроблених у додатку Google Classroom .Наталія Анатоліївна систематично дає домашнє завдання у електронному журналі та виставляє оцінки. Використання комп'ютера, компактних інформаційних носіїв мережі Інтернет дозволяє розширити сферу освітніх послуг, активізувати вплив на тих, яких навчають, різноманітити подачу матеріалу, систематизувати методичне забезпечення навчального процесу. Тетяна Григорівна Коваленко практикує уроки географії по телебаченню. Вона ознайомила учнів з розкладом занять,учні виконують практичні роботи та надсилають фото з відповідями,їхні роботи оцінюються в електронному журналі.
Індивідуальний план роботи дистанційного навчання розробила і вчитель трудового навчання Маковецька К.А. задає учням творчі завдання і пропонує їх виконувати ручним або технічним способом, враховуючи технічні засоби. В своїй роботі використовує онлайн платформи: Learning Apps, Pinterest, скап, вайбер, мобільний зв’язок, портал E-schools.info, створено групу 9-А класу в Instagram. Дає посилання на перегляд відео на ютуб-каналі.
Отже, дистанційне навчання допомагає самоорганізуватися та ефективно планувати освітній процес. Проте не всі учні виконують завдання і не реєструються в Google Classroom, тому виникає необхідність повторно нагадувати про це. А тому навчання в школі з учителем вважають педагоги нашої школи незамінним адже важко перевіряти деякі роботи без покрокового пояснення і деякі теми потребують пояснення вчителем саме комунікуючи з учнями . Крім того, дистанційне навчання, як вважає більшість, орієнтовано на сильного учня. Тому всі чекають спілкування з своїми учнями наживо!
Матеріал підготували:
заступник директора з методичної роботи Л.Г.Рябоконь
та заступник директора з навчально-виховної роботи Л.М. Рудь